May Goals

Jag & Vi / Permalink / 4
Jag tänkte börja med en ny grej, där jag varje månad, någon gång i början, gör en kort lista med mål för månaden. Jag har sett det här på några bloggar nu ett par månader, och jag tror det är precis vad jag behöver göra för att minnas vad jag vill få gjort varje månad. Så nu kör vi, här är mina mål inför maj månad 2015.
 
 
#1 | Plugga inför tentan - och klara denDet här är det viktigaste målet, och kanske det som är mest konkret. Tentan ligger i slutet av maj, och trots väder och allt jag hellre vill göra, så vill jag verkligen klara den. Den går före övrigt skolarbete, eftersom jag redan har en omtenta i augusti och gärna slipper två.
 
#2 | Fokusera på bloggen - minst ett inlägg om dagen | Jag älskar den här lilla platsen jag har på internet, och jag är så glad att jag orkade ta mig tillbaka igen efter min enorma dipp i slutet av mars och början av april. Det var så nära att det inte blev så, men nu är jag ju här igen! Och minst ett inlägg om dagen ska det bli, det känns viktigt för mig om inte annat.
 
#3 | Äta mer vegetariskt och färska grönsaker och frukter | Det här är svårt, även om jag är sugen på det. Det enda jag är sugen på för tillfället är fräscha maträtter, och vår repertoar är tyvärr mest fylld av tyngre maträtter som jag känner passar bäst när det är kallare ute. Så mer vegetariskt och lite lättare mat helt enkelt!
 
#4 | Planera inför sommaren | Jag är ledig i sommar, antagligen, så därför har jag mycket fri tid att lägga på roliga saker. Förra sommaren sa jag också det, men så blev det inte. Den här sommaren däremot tänker jag att jag ska planera lite bättre och så ska det bli mer material till bloggen och dessutom mer innehåll till livet. Allt jag ska ha med mig är mina resekort, lite matsäck och kameran. Sen får vi se vad som händer!
 
 
Vad har ni för mål i maj? Har ni också en sån här lista, eller jobbar ni på något ni vill göra under hela året?
#1 - - Anna Månsson:

Fokus i Maj blir C-uppsatsen som ska in den 21/5. Men även försöka vara lite social med andra människor än min pluggkompis och Alexander :P
Ska också ta och orka blogga om lite vettiga saker.
Kanske ta bilen och kolla in några nya ställen och äta glass :) <3

Svar: Låter som bra planer trots jobbig uppsats! :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Petra Wikman:

Stressa inte ihjäl dig bara!

Svar: Nejdå, det här är ingenting mot vad jag önskar att jag kunde sätta på listan! Bloggen är bara rolig, och en tenta är ju trots allt en tenta, och ganska viktig. De två andra punkterna kan man ju blanda in mer i livet, så att säga! :)
Beatrice Hallberg

#3 - - ISA:

Oh nu blev jag sugen att skriva min egna mållista ju! Älskar listor, älskar mål. Bra kombo då ;))

Svar: Ja, men gör det! Älskar också listor, mer tveksam till mål dock, haha. Men det brukar gå bättre när man skrivit det och andra kan läsa det ;)
Beatrice Hallberg

#4 - - Stina - Tillvaron.se:

Vad duktigt att sätta upp mål sådär, tycker de verkar roliga! Är själv rätt kass på att sätta upp mål sådär, borde kanske göra mig ett försök!

Svar: Åh, jag är egentligen också dålig på det! Men nu tänkte jag att jag kan ju i alla fall försöka. Man kan ju trots allt inte göra annat än det! Testa själv, det kanske räcker med att skriva det för dig själv, men jag tänker att om andra också får läsa det, så är det kanske troligare att man gör det själv också? ;)
Beatrice Hallberg

Till top