En lyxig brunch på strandbaden - Eric 21 år!

Falkenberg / Permalink / 4
I helgen var vi i Falkenberg igen, den här gången för att min käre sambo fyllde 21 i söndags! Jag lät kameran vara stora delar av helgen av många anledningar, men på söndagen tog jag med den när vi skulle äta födelsedagsbrunch, för vem vill inte föreviga det liksom!?
 
Vi hade alltså ett bokat bord på Strandbaden, som är hotellet nere vid stranden i stan. Jag har bara varit där innan för balen veckan innan studenten, så jag har aldrig testat deras brunch förut. Och nu säger jag alltså detta, jag ångrar att jag inte varit där förut. Deras caesarsallad är to die for, för att bara nämna en pyttedel av det hela. Men nu börjar vi från början!
 
 
Vi blev alltså bjudna av mina (antagligen) blivande svärföräldrar. Har jag för övrigt nämnt att jag har en otrolig tur och trivs väldigt bra med dem? Kanske världens bästa svärföräldrar faktiskt!
 
 
Vi tog för oss av sallader och andra kalla rätter, bland annat den som Ida lägger på här - alltså den där fantastiska caesarsalladen! Och en hel del annat, som pumpa och fetaost, fransk potatissallad, coleslaw och quiche lorraine, samt en del charkuterier och både varmrökt och gravad lax.
 
 
Det slutade med att jag valde olika sallader, lite lax, en bit quiche lorraine och så frukt såklart!
 
 
Sen gick vi några fler varv längs buffén, hehe. Bland annat till ostarna, de varma rätterna och eh... dessertbuffén. Ja, dessertbuffé finns det alltså. Men de få kort jag tog där är lite tråkiga eftersom det just då var ett par tomma fat på bordet.
 
 
 
Här är i alla fall lite inredning och resten av sällskapet minus Eric! Svärfamiljen + ett styck respektive.
 
 
Har alltså aldrig egentligen varit på Strandbaden, men vad jag sett ser ju ganska så trevligt ut minst sagt! Eller vad säger ni?
 
 
Typ som den här drömmiga trappan där de brukar ta balbilderna. Eller ja, alla år utom vårt år, såklart. Oavsett, så är det otroligt ljus där, kanske lite drömmigt för fotografi i allmänhet.
 
 
Sen fick vi skjuts direkt hit, till den för tillfället väldigt grå stationen i Falkenberg, för att ta tåget hem till Malmö.
 
 
En nyklippt Eric fastnade på bild här förresten! Men ingen annanstans under dagen, konstigt nog.
 
 
Och sen spenderade jag en två och en halv timme lång tågresa med att frysa och ha mensvärk om vartannat. Väldigt spännande det här med spiral och att nästan inte ha mens alls längre. Kan berätta mer om det där en annan gång dock, i ett inlägg som faktiskt handlar om det, och inte det där fantastiska brunchen.
 
Har ni varit på Strandbaden i Falkenberg någon gång? Jag har upptäckt att många jag pratar med varit i Falkenberg av tre anledningar nämligen; Strandbaden, Vallarna-teatern och Stug-/campinglivet på sommaren. Är du en av dem?
#1 - - Sandra:

Jag har knappt aldrig varit i Falkenberg förutom att jobba och vara på stranden typ. Men det där stället såg verkligen inte fy skam ut. Så lyxiugt med brunch :)

Svar: Jag glömmer hela tiden att du berättat att du jobbat i Falkenberg! Men visst är där fint, jag har själv aldrig utforskat särskilt mycket av restaurangerna eller så i Falkenberg, jag var ju liksom för liten när jag bodde där, haha. :)
Beatrice Hallberg

#2 - - ByJuliaP:

ser jättemysigt ut

Svar: Det var det verkligen! :)
Beatrice Hallberg

#3 - - Jess:

Den där trappan och alla foton som skulle tas där på balen alltså, jisses. Är ju dock så gammal att det var innan de renoverade, tror bestämt det är aningen snyggare där nu haha. Prova deras spa nån annan gång, kan varmt rekommendera det! Tror förresten det kan ha varit min svåger som spelade, vet att han brukade göra det på helgerna förr om inte annat :)

Svar: Hehe, jag visste knappt att de hade renoverat!? Minns inte hur det såg ut den enda gången jag var där som typ 9-åring eller så... Men de gjorde ju om utsidan och det trodde jag var vad de gjorde!? Kul dessutom om det var din svåger! Känner att Falkenberg är så litet att det säkert kan ha stämt! :)
Beatrice Hallberg

#4 - - Amanda:

Min farmor och farfar bor i Falkenberg och spenderade massor med tid där när jag var yngre :) har dock aldrig varit på Strandbaden

Svar: Kul! Falkenberg är rätt underskattat när man bor där, men när man kommer dit lite då och då är det ändå rätt mysigt! :)
Beatrice Hallberg

Till top