Sociala Medier: Instagram, Snapchat & Pinterest

Jag & Vi / Permalink / 1
Jag tror inte att det är någon hemlighet direkt att jag hänger en del på sociala medier som inte är den här bloggen, eller andras bloggar för den delen. Jag gissar dessutom att de flesta gör precis samma sak, och att de flesta letar efter de där favoriterna att följa på de olika sociala medierna. Jag gissar också att andra, precis som jag använder sina sociala medier lite oftare än de bloggar, eftersom man i princip alltid har med sin telefon med nämnda appar i. Nu vill jag dela med mig av mina egna kanaler och bli tipsad om andra. Kanske blir jag någons nya favorit, kanske kan ni tipsa mig i kommentarerna om någon ni gillar som kan bli min nya favorit?
 
Nu tänkte jag, oavsett ni vill eller ej, tipsa om att jag ju finns där ute i etern också! Jag fokuserar här på de mer bildliga sociala medierna, även om jag faktiskt finns på ett par andra ställen också.
 
 
Instagram - kanske det mest självklara sociala mediet, men jag har faktiskt kompisar som inte har insta och som inte använder sitt konto för att lägga upp egna bilder. Jag delar ju frekvent med mig av mina instagrambilder här på bloggen, men skulle ni ha missat det så finns jag alltså där under @beahallberg!
 
 
Snapchat - mitt nyaste sociala medie. Här hamnar lite allt möjligt, från roliga selfies eller knäppa videor, med mig och med andra, men mest hamnar här nog vardagsliv ändå. Sitter vi på föreläsningar och snapar varandra (det händer oftare än jag vill medge) så kanske det hamnar en och annan föresläsningsanteckning här, till exempel! Ovan är exempel på de mer och mindre charmiga selfies man kan få se om man följer mig. Sök på @deskriptiv!
 
 
Pinterest - sist men inte minst, så att säga. Här har jag över 5500 olika bilder och något fåtal videor och gifar samlade på ett enda ställe. Här finns allt från DIY till inredning, hår, kläder och en hel del recept kategoriserade efter vad de handlar om. Jag har 70 boards, några små och några stora, och jag sitter där i perioder. Man får hemskt gärna följa, man hittar genom att söka på @deskriptiv!
 
 
Hur använder ni era sociala medier? Är ni insta-junkies som jag varit sen jag skaffade appen, eller är ni mer "jag lägger upp när det händer något speciellt"-typen? Någon som läser detta kanske till och med använder instagram som en business? Pinterest och Snapchat är ju två helt andra saker, men jag antar att det funkar lika bra att använda alla tre på de olika sätten! Oavsett, följ mig och glöm inte att tipsa om andra som är roliga/bra/fina/inspirerande på sociala medier!
#1 - - Ruth | HungryHeart.se:

Roligt inlägg med härliga bilder! Älskar att du lägger ut foton som inte nödvändigtvis är super-tillrättalagda utan att du bjuder på roliga miner. =)
Jag följer dig redan på Instagram men lade till dig på Pinterest också. Är inte själv så frälst på sociala medier förutom Pinterest då. Älskar att man kan samla allt fint på så att man lätt kan hitta det sedan plus få en massa inspiration av andra.

Svar: Tack fina du! Uppskattar alltid dina kommentarer, Ruth!Älskar också Pinterest, det kan ju vara ett av de bästa sociala medierna!
Beatrice Hallberg

Till top