En del av livet genom telefonen

Malmö / Permalink / 3
Eftersom jag mest går i skolan för tillfället, och inte har plats för kameran i väskan, så fotar jag en del med mobilen i stället. Det blir mycket på väg till och från saker, och en del hemma i soffan på kvällarna, och de där bilderna sparas ju ofta bara för att. Men inte här inte! Nej, för nu ska vi titta lite på några av de saker som fastnat på bild den senaste tiden.
 
 
En solig lördag tog jag på mig fin-kappan fast det var för varmt för den, och gick ärenden på stan. Den tog mig bland annat till ett litet konditori, till torget och till Möllans Ost.
 
 
En annan dag var det regnigt, men ändå såhär fint på vår gata på vägen hem. Jag var ju liksom tvungen att stanna och ta lite kort!
 
 
Och så ett på mina fötter med alla löven omkring också, såklart.
 
 
En kväll spenderades på Vapiano med min klasskompis Ellen, som nog inte figurerat med ett ansikte här än. Jag åt en av deras dyraste saker på menyn och njöt av varje tugga.
 
 
En sjukdag med feber spenderades vid skrivbordet, där jag tittade på Youtube-videos och myste lite med tända doftljus i fönstret. Jag kan potentiellt ha rensat lite i mina lådor också. (Därav kaoset....)
 
 
En regnig dag kom jag hem och såg ut såhär i trapphuset. Och varför skulle man inte vilja föreviga det?!
 
 
En annan dag såg jag ut såhär när vi låg och myste i soffan en stund. Vi gjorde fler roliga miner, till exempel dessa:
 
 
 
Och så kliade jag Eric i håret en stund också, men det fastnade inte på bild!
 
 
För en vecka sen tog jag en buss från skolan och vidare till nya områden i Malmö för att köpa garn, och brevid garnbutiken låg det ett litet konditori som såg otroligt mysigt ut, så jag köpte med mig de snyggaste bullarna jag sett hem! Och så hann jag föreviga början på mitt projekt för Monthly Makers tema garn!
 
 
En kväll spenderade jag i soffan under täcket medan Eric lagade mat i köket. Jag tittade på en all time-favoritfilm (Wild Child) och fortsatte mitt stick-projekt.
 
 
Garn-temat fortsätter, hehe. För när jag köpt det där nya garnet så fick inte det gamla riktigt plats. Så en annan feber-dag försvann genom väldigt många fler videos på Youtube samt ett himla nystande. Allt är inte klart, men det får i alla fall plats i korgen just nu!
 
 
 
Jag har även hunnit med en tur till Helsingborg. Jag skulle ju hålla workshop, men inte en enda person dök upp tyvärr. Inte ens de som anmält sig. *mumlar irriterat att man kan väl i alla fall höra av sig* Men jag hade trevligt ändå, så jag klagar inte! För övrigt är Dunkers Kulturhus en otroligt knäpp och fin byggnad, och initiativet RumEtt är en himla bra grej!!
 
 
Jag har hunnit läsa senaste numret av Veckorevyn som landade i brevlådan i början av veckan, och jag har dessutom ätit den godaste choklad jag smakat, som följde med en annan tidning jag köpte förra veckan. Så tips på den!!
 
 
En plugg-fika på Barista nere vid Anna Lindhs Plats hann jag också med, men hur mycket plugg i förhållande till fika och Snapchattande det blev, det låter jag vara osagt.
 
 
Och så detta, som var igår. Malmös kanske vackraste plats mitt i stan åkte jag nästan förbi, men jag hoppade av bussen en hållplats bort och åkte tillbaka. Ni lär fatta varför:
 
 
 
 
Och så hoppade jag på bussen igen och den tog mig nästan hela vägen hem, men jag gick också förbi några av mina bästa hus, så de förevigades såklart också!
 
 
Älskar dem! Hade så gärna flyttat in där, för jag kan tänka mig att lägenheterna i dem är helt otroliga. Eller vad tror ni?
 
Vad säger ni förresten? Är det här ett bra koncept? Lämna gärna feedback bland kommentarerna, så ska jag se om det är något som är bra och det ska bli mer av, eller något sämre som går att ändra på!
#1 - - Lindah:

Vilken bra kvalité det var på vissa av fotona för att vara mobilfoton, vad för mobil har du?

Svar: Heh, lucky shots kanske! Men jag använder en Samsung S5.
Beatrice Hallberg

#2 - - Mikaela:

Vad tråkigt med workshopen! Jag hade lätt dykt upp om det var lite närmare, men Skåne är ju en bit bort tyvärr. Jag tycker det är kul med lite mobilbilder ibland :)

Svar: Ja, alltså, det var ju rätt trist faktiskt. Jag tänker att det kommer säkert fler tillfällen bättre dagar! Jag menar, jag kan knappast konkurrera med Håkan-släpp!? Och ja, jag kan tycka det är rätt skönt - både för mig och att titta på det själv faktiskt! :)
Beatrice Hallberg

#3 - - jore:

så mycket fint som fastnat i din mobil! tycker mobilfoton känns så underskattade ibland, oftast är det ju de som fångar dedär vardagsögonblicken som inget annat förevigar. <3

Svar: Åh, men tack! Känns ofta som att folk klickar bort såna här inlägg, men ibland är det ju trots allt mobilen som fångar det där magiska ögonblicket och inte kameran!
Beatrice Hallberg

Till top