En mysig lördag i mitten av September

Falkenberg / Permalink / 0
Jag har (äntligen) lyckats rensa lite på datorn och därför fått plats att redigera lite bilder! Jag har medvetet låtit bli att prata så mycket om det här problemet, men det är alltså så att datorn är full. Sidor laddas inte, bilder får inte plats och jag kan inte ens redigera bilder jag redan har eller ladda ner podd-avsnitt på iTunes. Men lösningen är på väg! Jag har nämligen investerat i externa hårddiskar att föra över allt på, så inom några dagar ska det förhoppningsvis vara löst!
 
Men nu vill jag alltså visa bilder från en dag i September när vi åkte hem för att fira min näst yngsta kusin som hade fyllt år. Vi åker ju hem till Falkenber rätt ofta, ofta helger och så, och därför försöker man hinna med så mycket man kan när man bara har ett par dagar.
 
 
Vi började dagen med en stärkande promenad med hunden! Eller vad man nu ska säga. Vi gick i alla fall med på långpromenaden som är obligatorisk varje morgon.
 
 
Skogen ligger ju då precis brevid och vi skulle leta lite svamp på ett ställe där det tydligen brukar finnas. Bara det att de hade huggit ner ca alla mindre träd i hela skogen och därför tog vi en annan väg tillbaka, där vi försökte gena genom skogen. När vi kom till en liten skogsbäck så bestämde vi oss för att hoppa över, och ja.. Resten är historia, haha. Ni ser ju mina skor liksom.
 
 
Men vi hittade tillbaka till vägen och promenerade den sista biten hem igen!
 
 
Sen fick vi ge upp skorna för dagen, och slängde in dem i tvättmaskinen (förstår knappt lyxen med att ha egen tvättmaskin och inte behöva boka tvättid!?) och så fick jag låna ett par av Erics lillasyster för att kunna ta mig vidare.
 
 
Vi gick ut i trädgården för att plocka plommon! Och ser det här inte ut som en sån himla klassisk reklam-bild? En sån där folk ler överdrivet mycket och ska visa hur KUL något verkligen är? Hehe, oavsett, så plockade vi en del om man säger så.
 
 
Bland annat det här roliga dubbel-plommonet!
 
 
Och kanske de här också, jag vet inte.
 
 
Sen sa jag "ta kort på mig också!!" och så blev det. Eric får ju jobba lite på sina foto-skills han också, men det blir lite bättre för varje gång känner jag.
 
 
Sen var vi tvungna att åka, för vi skulle hem till mig och äta innan vi skulle vidare igen.
 
 
Fast först stannade vi 5 minuter för att klappa katten, hehe.
 
 
Fast sen skulle vi ju hit! För min näst yngsta kusin fyllde 8 och var så glad över sin födelsedagspresent som var den här eh... militärdräkten? Han kan gömma sig i skogen nu, i alla fall, och det tycker han är superkul!
Och så var farmor där, och det är alltid en anledning till att åka till Falkenberg.
 
 
En annan anledning är det här, hehe. Att Tuva är bakdrottningen i släkten, och att det alltid, alltid blir så himla gott fika där!
 
Och det var den lördagen, i alla fall det som fångades på bild. Det var en exceptionellt trevlig lördag måste jag säga, och en trevlig helg att åka hem på!
Till top