Italiensk mat och Bowling en Fredag

Malmö / Lund / Permalink / 2
Jag tänkte att vi skulle ta en liten titt på vad som hände förra fredagen! Jag och Eric mötte upp Jonathan och Linnéa i Lund, eftersom vi skulle bowla. Jonathan och Linnéa är alltså två av Erics klasskompisar, och vi umgås lite då och då allihop tillsammans. Sist vi gjorde en sån här grej var dock i maj i år, men då tog jag nästan inga bilder alls tyvärr. Men nu fokuserar vi på fredagens händelser i stället!
 
 
Vi började här, på en restaurang som jag hade kikat lite på i förväg. Jag vet tyvärr inte alls vad den heter, men den ligger i alla fall på Clemenstorget i Lund, och de har helt okej mat.
 
 
Jag, Eric och Jonathan beställde varsin pizza, medan Linnéa valde en pastarätt med svärdfisk om jag inte minns helt fel.
 
 
 
Och här har vi hela det glada gänget!
 
 
Våran mat kom in, och den såg helt otroligt ut. Jag menar, titta på de här pizzorna!?
 
 
Sen smakade de helt okej också, men helt ärligt? Jag skulle lägga pengarna på annan liknande mat någon annanstans om jag hade valet. Nu var det det här, och det var ju faktiskt riktigt gott det också! (Men som sagt, jag har ätit både sämre och bättre italienska pizzor.)
 
 
Sen tog vi oss hit! Jag önskar att jag hade fler exalterande och fina/roliga/mysiga bilder från bowlingen, men det är tyvärr riktigt svårt att fotografera bowling.
 
Särskilt om man är 3 personer som är riktigt, riktigt dåliga på det, haha. Och då menar jag alltså mig själv, Eric och Linnéa, för Jonathan slog oss med ca 200 poäng sammanlagt över alla spelen... Så att eh, det är kul med bowling, men vi kanske inte ska satsa på det professionellt!
 
 
Till sist la vi tillbaka våra klot och gick tillbaka mot tågstationen där vi lämnade varandra för att åka hem till respektive lägenheter. Tyvärr har vi ingenstans vi kan umgås sådär i Lund, och bowlingen är så himla dyr i Malmö, men om någon har bra tips på roliga aktiviteter i närheten av/på gångavstånd till Möllan här i Malmö så mottages såna tacksamt!
 
Och det var den fredagskvällen. Vad hittade ni på i fredags?
#1 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

härligt

Svar: Definitivt! :)
Beatrice Hallberg

#2 - - ISA:

bowling var så längesen, himla roligt!

Svar: Ja, men visst är det! Otroligt underskattat verkligen!
Beatrice Hallberg

Till top