Left Overs September

Left Overs / Permalink / 5
Och så kom den där tiden på månaden när jag sammanställer förra månadens händelser, fast de händelser som liksom inte fått plats i egna inlägg. Så här kommer alltså månadens Left Overs, ett ganska stort gäng den här gången!
 
 
Som när jag promenerade omkring med kameran på väg hem från skolan och hittade en säng ståendes runt hörnet från oss ungefär.
 
 
 
 
Eller alla dessa vackra himlar. Det här är tre dagar med utsikt från fönstret vid vår säng.
 
 
Pluggkvällar med te och Polly har det också blivit ett par stycken.
 
 
Likaså dagar med konstigt väder som inte kunnat bestämma sig. Många dagar med omväxlande skyfall och strålande sol, helt enkelt.
 
 
Och i början av september var detta en standard-frukost. Fruktig yoghurt, ett glas juice och två rostade mackor med påläggschoklad. Sån jag alltid åt hos min danska barndoms-bästis när vi sov hos henne.
 
 
En fin, ljus dag spenderade jag vid skrivbordet och tog selfies med kameran. Av någon anledning bytte jag inte från min sovtröja dock, men den är ju färgglad, så det gör inget! Faktum är att den är vår student-klass-tröja som vi batikfärgade och tryckte på själva. På ryggen står det Estet 10, i samma anda som en klassisk fotbollströja, haha.
 
 
 
Vi handlade rejält med grejer på torget för ca inga pengar alls, som vanligt med andra ord. Det blev ett enormt knippe Persilja som knappt fick plats i vår största vas också, för endast 10 kr. Har jag berättat att vi gillar att handla på torget?
 
 
Eric lagade mat till oss, och jag tog kort på vad jag tyckte såg så himla fint ut mitt i kaoset. Jag menar, det ser ju inte helt fel ut ändå?
 
 
Sen blev det dags för en träff med trevliga tjejer hemma hos Bokcirkel-Frida! Några var helt nya för oss allihop, och jag råkade komma lite för sent.
 
 
 
Vi hade en pyssel-, broderi- och allmänt skapande-kväll ihop, tills det bara var den gamla bokcirkeln -Linn kvar och vi satt och drack mer te och fikade på de sista kakorna.
 
 
Sofie pluggar förresten till Landskapsarkitekt nu, så himla spännande!!
 
 
En annan dag hamnade jag här, på Espresso House nära Lilla Torg, med två klasskompisar. Eller rättare sagt de två klasskompisr som jag umgåtts allra mest med, Emelie och Emilia. Vi åt mackor och drack juice...
 
 
 
Och jag och Emelie delade på två muffins och drack Snapple...
 
 
Medan Emilia drack på sin Latte! Fast mest satt vi där för att plugga egentligen, även om det ska medges att det blev lite lite av det.
 
 
En dag åt jag och Eric en grymt god pasta-rätt som vi hittat på internet och som sen blivit lite av en favorit. Ska bara fullända våra ändringar så ska jag lägga upp receptet här sen!
 
 
Jag hade med mig min stämnings-tygkasse som jag köpte vårterminen i trean på gymnasiet. Den är från Arga Tygkassen som var ett UF-företag under det året, och jag har använt den väl sen dess! Den hängde så fint inne på toaletten i skolan att jag var tvungen att ta ett kort.
 
 
Jag gick en massa ärenden på stan och satte mig ner med tunga påsar på Triangelns övervåning precis utanför min favorit-affär. Ska berätta mer om den, men jobbar på en ganska stor Malmö-guide, så den kommer med där!
 
 
På alla postlådor jag sett omkring Malmö just nu sitter det förresten uppe såna här! Bästa kombinationen med ost + ordvitsar känner jag! Så tack, vilka ni än är, Ligister med Klister. Ni har i alla fall fått en person att skratta!
 
 
Jag började med ett nytt sätt att plugga på, återstår att se ifall det fungerar så bra som jag hoppas.
 
 
 
Sen satt jag med Falkenbergs-plockade plommon och smörgåsrån med sylt mellan till frukost, och läste lite i vår kurslitteratur en morgon. Fast mest satt jag nog inte och läste, för jag har en tendens att göra annat när jag borde plugga.
 
 
Sen avslutar jag månadens mindre händelser med den här bilden. En lunch samma fredag som jag åkte till Stockholm. Jag skrev packlista och åt en supergod matlåda med kycklinggryta och ugnsrostade rotfrukter. Och så drack jag lite av sommarens fantastiska jordgubbssaft till det också!
 
Och detta långa var allt jag hade att visa av små vardags-ögonblick från September! Det känns som att jag ändå fått igång någon form av socialt liv igen, kanske mer än jag haft sen jag flyttade ner hit till Malmö. Och mer väntar, för i veckan har jag planerat in att jag ska träffa lite andra kompisar jag inte hunnit se på ett tag.
 
Vill ni se fler månader kan ni hitta de här:
#1 - - Jeanette:

Åh vad mysigt med höstpyssel!

#2 - - Julia HW:

Så mycket mysiga bilder! ÄLSKAR tygkassen!

Svar: Åh, men tack!! Och ja, tygkassen är a.m.a.z.e!
Beatrice Hallberg

#3 - - Thea:

Alltsåå iiiiiiih så himla bra inlägg! HUR bra idé är inte monthly leftovers???? har ju ungefär en miljard bilder som det aldrig blir något av och så kan jag ju inte ha det.

ps. så himla mysigt liv
ps 2. var har du köpt påläggschoklad? lät helt fantastiskt!

Svar: Ååh, men tack tack tack! Ska dock inte ta åt mig hela äran, eftersom jag från början fick idén till namnet Left Overs från Jennifer Stroud. Men månadsvis har jag ju iofs gjort det helt själv!ps: tack!! fast inte alltid, haha.
ps2: TGR!! Två paket för 10 kr, bästa grejen. Men vet inte om TGR finns över hela Sverige än? Finns överallt här nere i Skåne.....
Beatrice Hallberg

#4 - - lovisa:

åh, ser fram emot malmöguiden!

Svar: Åh, och jag som är övertygad om att du upptäckt mer än jag gjort på två år, på de snart två månaderna sen du flyttade hit, haha! Men I will do my best!
Beatrice Hallberg

#5 - - lovisa:

och och, åh, ÄLSKAR tygkassen! men gissar att uf-företaget la ned efter gymnasiet?

Svar: Och ja, tyvärr gjorde den ju det, men den har startat upp igen typ! Ska skicka länk på facebook, för hon skrev för några dagar sen (kan vara en vecka eller mer också, eh...) att hon hade några stycken kvar! Du kan ju ha tur ;)
Beatrice Hallberg

Till top