Lyxiga lördagsfrukostar och höstmys i fönster

Malmö / Permalink / 0
(Det visade sig att jag av misstag ställt in det här inlägget till idag, den 16, i stället för igår. Så nu får ni det som egentligen skulle varit gårdagens inlägg här!)
 
Såhär när hösten dragit igång på riktigt, i alla fall här i Malmö, så tycker jag att man ska göra det bästa av det. Därför har jag börjat njuta lite extra på lediga dagar, sovmornar och kanske framförallt helger. Och då syftar jag självklart på frukost-delen, för den är ju trots allt starten på dagen!
 
Förutom lyxiga frukostar så har jag fokuserat på och köpt in lite av mitt ultimata höstmys, och försöker att dra på det där höstmysiga så ofta som det bara går, flera gånger i veckan minst. Vill ni veta vad det är? Ja, men då kikar vi lite!
 
 
Först ut är dock den här frukosten. För vad är egentligen, på riktigt, bättre än en lång, god frukost? Antagligen inte särskilt många saker. Och detta säger ändå jag, som fram tills för några år sen knappt kunde äta frukost och bara totalt avskydde det, hehe.
 
 
Men här har vi i alla fall den där goda frukosten som intogs en lördag för ett par veckor sen. Den bestod av ett kokt ägg, en halv apelsin som jag åt som en grapefrukt, jordgubbsyoghurt med banan-choklad-granola och en kopp med ett styck favorit-te.
 
 
Granolan tror jag är Coops egna, men jag är inte helt säker. Jag vet i alla fall att vi köpte den på coop, och att den är supergod! Innehåller bland annat chokladsmakande flingor (havre och eh... såna grejer), små chokladbitar och torkade bananbitar.
 
 
Och så myste jag och Eric omkring hemma resten av dagen, som för att poängtera att hösten är en sån där årstid när man helst av allt stannar hemma så fort det regnar eller är molnigt.
 
 
Men om man inte vill fokusera på frukostar och inne-dagar på enbart dagar utan också kvällar och nätter, så kan man ju göra såhär i stället! Tända ljus, alltså.
 
 
De här ljusen i glas kommer från IKEA, och alltså... De kostar 12 kr? Och luktar supergott! De två främre är vanilj-ljus och det gröna i bakgrunden luktar äpple. Blockljuset brevid vet jag inte ens vart det kommer från, men det luktar inte, så det spelar väl egentligen ingen roll.
 
 
Och om man hängt med här ett tag kanske man känner igen den lilla tändsticksasken nere till höger! Det är ju nämligen en av de jag dekorerade med fint papper till April-temat i Monthly Makers. Man kan kika lite närmre på det här om man vill.
 
 
Till sånt här mys kan man till exempel ta in höstfärgade dahlior i en vas, eller en festlig gammal mugg från Indiska, som förslagvis kan vara fylld med te eller varm choklad. För det tycker jag passar fint till kallare temperaturer utomhus, och så smakar det ju dessutom bra.
 
Här har jag lagt upp en lista med allt jag tycker är fint med hösten. Och nu undrar jag: Vad gör ni för att överleva hösten och fokusera på det positiva med den?
Till top