Monthly Makers Inspiration: Garn

Monthly Makers / Permalink / 5
Och såhär, några dagar efter senaste temasläppet inne hos Beata, så ville jag också dela med mig av lite inspiration. Jag gissar att ni är en del som kanske inte har bestämt er för vad ni ska göra än, och då kan man ju behöva lite tips från andra som kanske hittat helt andra saker runt omkring på internet!
 
I vanliga fall brukar mina inspirations-inlägg för Monthly Makers bestå av en moodboard, men den här gången blir det ett nytt format i form av stora bilder med direktlänkar till andra bloggar och sidor! Jag har hittat en hel del grejer som jag själv skulle vilja prova, men jag har faktiskt redan börjat på mitt garn-projekt, så det får bli en annan gång helt enkelt.
 
 
Den här scarfen som faktiskt är stickad! På bloggen Steamy Kitchen finns både fler bilder och en pedagogisk video på hur man stickar fiskbensmönstrade scarfs!
 
 
Hos Vintage Revivals finns enkla beskrivningar på hur man gör sjärntecken med papper, en dator (eller pennor) och garn!
 
 
Vill man testa på makramé så kan man kika in på We Are Scout, för en snabb, snygg och enkel krans att hänga på väggen! Det är också, om man har två ringar, ett snyggt grytunderlägg!
 
 
Hos A Beautiful Mess, en av de gurus som många pyssel-, DIY- och skapandebloggar har, finns en bra guide till snabba vävnngs-projekt. Den kom förra året, men är som så ofta med deras grejer fortfarande aktuell.
 
 
Från Yarnspirations kan man köpa ett mönster till den här virkade påsen, men man kan såklart bara ta inspiration från själva triangel-mönstret och leta upp sätt att göra det på med helt andra garn (eller andra material)!
 
 
Eller om man, som jag och Eric, är helt frälst i Dragons och allt som har med det att göra, då kan man virka en Toothless! Finns ett gratis mönster jag hittat via Crochetcricket här.
 
Vill ni ha mer inspiration på Garn-temat? Då rekommenderar jag varmt att kika i min inspirationsmapp för Monthly Makers, som ni hittar här på min Pinterest.
 
Vet du inte vad Monthly Makers är? Då kan du läsa mer här.
Vill du kolla in vår Facebook-sida så finns den här.
Vi finns även på Instagram på @monthlymakers, samt #monthlymakers, samt på Pinterest i en board där vi samlar alla bidrag i slutet av månaden.
 
Vi som håller i Monthly Makers och presenterar alla teman är: SandraMikaelaAliciaJessica AndersdotterJessica KarlssonAgnesElsa MariaEmelieAnnicaAnna MaríaBeata och så jag.
#1 - - Jennifer Palmblad:

Åh, jag älskar att sticka, virka och knyta. Garn är så himla roligt att jobba med!

Svar: Ja! Tycker också mycket om garn. Kanske mest broderigarn, eller utseendet på härliga garnnystan, men också just det här med stickning och virkning. Ska bli kul att se vad alla hittar på den här månaden!
Beatrice Hallberg

#2 - - Stine Friis:

Garn er cirka det koseligste jeg vet på høsten. Har vokst opp med en mamma som strikker _hele_ tiden! Lyden av pinnene som klirrer er for meg veldig beroligende. Strikker litt selv også, men.. bare når jeg er hjemme hos mamma! Haha1

Svar: Har också vuxit upp med stickning och virkning runt omkring mig hela tiden, så jag förstår precis! Men nu är det ju en ypperlig chans att testa på att sticka lite även om du inte är hemma tänker jag! :)
Beatrice Hallberg

#3 - - Mikaela:

Jag har också redan börjat på mitt projekt, men jag vettefan hur det kommer sluta. Det är första gången i mitt liv som jag virkar och än så länge ser det inte riktigt ut som det ska, haha.

Svar: Haha, det blir nog bra! Vet precis hur du känner dig, helt ärligt... Det blir aldrig som jag vill när jag försöker virka. I stället testar jag det här med stickning och har redan fått repa upp och börja om. Men på det nya ser det faktiskt ganska så bra ut just nu! Så vi får se... Ska bli kul att se bidragen den här månaden! :D
Beatrice Hallberg

#4 - - Sandra:

Supermycket bra inspo här ju :) Blev också sugen på att göra mer/annat än det jag tänkt till den här månaden. Så det var bra att vi hade kvar temat tycker jag :)

Svar: Ja, alltså, garn är verkligen ett roligt och brett material! Och jag är också glad att vi inte tog bort det, för det har varit ett rejält positivt gensvar på just det här temat känner jag :)
Beatrice Hallberg

#5 - - Alicia:

Alltså jag ligger så fruktansvärt efter i mitt bloggläsande :((( Oktoberhetsen alltså... Så jag missade helt detta peppiga inspoinlägg! Önskar jag kunde starta om oktober pga hade så mycket mer att ge - både vad gäller MM och livet. Fy dig, oktober, som bara springer iväg! Du vet inte vad du missar!

Svar: Och jag ligger fruktansvärt efter i mitt kommentars-svarande... :s Och jag håller verkligen med! Känner att november springer iväg nästan lika mycket, helt galet fort går det... Superjobbigt!
Beatrice Hallberg

Till top