Att börja skolan igen

Jag & Vi / Permalink / 0
Jag skrev ju redan för några veckor sen att jag nu har börjat en ny utbildning, men jag får för mig att jag inte berättat så mycket om den? Så det tänkte jag helt enkelt göra nu!
 
 
Jag har börjat här, i byggnaden till vänster. Orkanen på Malmö Högskola, alltså. Här går jag nu en Förskollärarutbildning med Musikprofil!
 
 
Man kan till exempel sitta ute på lunchen och äta, i stället för inomhus. Det är alltid sol på ena sidan byggnaden nämligen. Förutom det så har jag såklart lektioner, som många av dem har med musik att göra. Vi har börjat med gitarrlektioner, med musikdidaktik och med körsång, och snart drar sångensemble-grupperna igång!
 
Förutom det har vi såklart de vanliga lektionerna, som föreläsningar om diverse ämnen (typ barndomspsykologi, förskole-historia, osv.) och så har vi haft ett par seminarier också. Allt är otroligt intressant, och de allra flesta föreläsare är riktigt bra än så länge!
 
 
Annars då? Jo, man kan hänga med klasskompisar och ha pluggeftermiddagar på caféer, som här på bilden ovan. Här hade vi gått runt och handlat lite viktiga saker som axelband till gitarr, Elefantboken för alla kommande sångstunder och pennor och block och sånt där man behöver. Sen slog vi oss ner i fem (5!!) timmar på Espresso House nära Lilla Torg och försökte få in information i huvudet.
 
 
 
Annars hänger vi mycket i skolan och lär oss saker, skrattar och har det bra! Här är bara några av alla de grymma brudar jag lärt känna sen vi började för två veckor sen, varav nästan alla här ovan tillhör mitt lilla arbetslag, som vi så fint blivit indelade i. Ska förklara mer as we go, men tills vidare hoppas jag det här har varit lite lätt de saker jag glömt berätta.
 
Tack också till Emilia och Linnéa som tagit några av bilderna på oss andra (bland andra mig). Man måste ju få med andra vinklar och personer ibland!
Till top