Fredagslänkar

Tips & Guider / Permalink / 1
Jag tänkte att såhär en fredag kan det vara kul med lite fin/bra/rolig/smart läsning, så nu delar jag med mig av lite saker jag sparat på sista tiden som jag tyckte kunde vara kul att dela med mig av!
 
 
Den här artikeln (med tillhörande musikvideos från 90-talet!) på engelska som handlar om kvinnorna som influerade hiphop- och R'n'B-musiken, främst på 90-talet. Mycket spännande och bra grej om bland annat girl power!
 
 
Igår släpptes månadens Monthly Makers-tema inne hos Mikaela! Nu tycker jag vi kör på rejält på det här temat, för det är ju otroligt brett och roligt!
 
 
Den här ultimata guiden hos Jamie Oliver, till vilken pastasort som ska ha vilken pasta-sås eller vilket tillbehör som fungerar bäst till vilken pastaform. Alltså, som de är tänkta från början av italienarna själva. 
 
 
Julia på prick.blogg.se delar med sig av sina bästa tips på hur man packar sitt handbaggage - och det är verkligen den bästa guiden jag läst på ämnet! Den hittar ni här.
 
 
Floras koncept med 15 frågor till en kompis, den här gången till Bea (som ju har bästa namnet, hallå!?), som är så himla fint! Älskar att läsa om personer som förekommer ofta i andras bloggar!
 
 
Vägen till i alla fall ett av mina drömresemål har Julia bloggat om! En liten guide om hur man tar sig till Trolltunga i Norge, komplett med hennes underbara bilder!
 
Och det där var lite av det jag kände att jag ville dela med mig av just nu, som jag känner är peppande för mig för tillfället. För jag menar, vem vill inte ha en ultimat pasta-guide och 90-tals musik i sin vardag nu på hösten?
#1 - - Madson:

Mysigt inlägg, perfekt för en slö lördag som idag :)

Till top