Lite länkkärlek!

Tips & Guider / Permalink / 2
Ni vet hur livet och skolan tar över ibland? Ja, så är det nu. Kameran är tung att bära med sig bland matlådor och kurslitteratur och därför blir det inte så många bilder. Datorn är så full att det inte får plats mer om jag inte får tid att rensa den, och tiden på kvällarna går åt till att sova och slappna av inför skolan, och ibland till att läsa kurslitteraturen som måste läsas.
Men så är det ju ibland och inte ska jag klaga när jag har så många roliga lektioner och jobbar med så många roliga människor! I stället spenderar jag mycket av den lediga tiden på mobilen, eftersom den alltid hänger med. Och därför tänkte jag att vi nu kunde titta lite på några saker jag gillat och sparat sen mitt senaste inlägg med länkar.
 
 
 
Först ut är den här guiden till Londons mest instagrammade restauranger som jag sprang på på Pinterest här i veckan. Säkert en hel del bra tips om man ska dit, för övrigt, men jag gillar allra mest att bara titta på alla roliga ställen och snygga maträtter som finns listade här!
 
 
Hittade ett underbart quiz baserat på alla frågor man kan få om man gör Sorteringshatts-frågorna på Pottermore, där man sen får sina svar i hur många procent man är av varje elevhem på Hogwarts. Och vad kan vara bättre än det!? Känner själv att jag är nöjd med mitt resultat 88% Ravenclaw med efterkommande 52% Hufflepuff, är ni nyfikna? Då kikar ni in här!
 
 
 
En läsvärd artikel är till exempel den här i Sydsvenskan om Helle Robertson som startat Den Jävla Marmeladfabriken här i Malmö. Hon önskar att folk ska våga fråga om de kan plocka mogen frukt i andras trädgårdar så vi slipper att frukten går till spillo. Mycket bra, säger jag! Ska bara ta och slänga den där sociala fobin i papperskorgen först så.
 
 
 
Den här videon som handlar om Ångest och Panikattacker. Det är alltså Zoella som lagt upp den, och jag som antagligen är typ sist med att hitta till hennes kanal tycker verkligen att hon belyser det på ett enkelt och bra sätt. Så tips, tips, oavsett om ni själva har ångest och panikattacker eller bara vill veta mer om det!
 
 
 
Ett blogginlägg som jag verkligen uppskattade när det kom, och som jag sparat i min inspirations-mapp bland bokmärkena, är det här hos Boho Bando. Cajsa skriver om hur hon finner saker att blogga om varje dag, och hon gör det på ett så bra sätt, med snabba och enkla punkter att följa. Kanske inte så att jag följer varenda punkt själv, men det är minst sagt matnyttiga tips i det inlägget!
 
 
 
Och kanske det viktigaste i hela inlägget, och hela anledningen till att jag bestämde mig för att sätta ihop det jag sparat just tills nu och inte om en vecka eller några dagar. Det är nämligen så att tidningen Historiskan, som hittills bara kommit med ett nummer (i våras) har en kampanj hos Kickstarter för att kunna sätta igång på egen hand och komma ut några gånger per år. Det är alltså en historie-tidning som fokuserar enbart på kvinnor och kvinnohistoria. Superviktig och dessutom superbra! Nu är det nära till målet, men det räcker ju inte med nära! Så in och stötta det här fantastiska initiativet nu, så vi får en historietidning som fokuserar på annat än bara män och manshistoria!
 
 
Och det var det för den här gången. Men min tenta är avklarad avklarad!!! Inte så att jag vet om jag klarat den eller inte, men jag har i alla fall gjort den. Och senare idag tar jag tåget till Stockholm för att möta upp med alla grymma brudar i Monthly Makers! Fast först spenderar jag en dag själv i storstaden. Så om ni har några grymma tips på saker jag inte får missa får ni gärna kommentera med dessa! Har liiite koll på Sthlm, så undviker gärna det mest turistiga, typ Drottninggatan och så.
 
Hoppas ni får en riktigt grym helg, och jag ska försöka uppdatera er lite på Stockholms-fronten! Får väl testa på det där med mobilbloggande kanske?
#1 - - Mikaela:

Ska bli så kul på söndag!

Svar: Visst ska det! Är galet pepp!!
Beatrice Hallberg

#2 - - Mikaela:

Såg precis det här btw, kanske något där som du känner för att göra på lördagen? :) http://frame.bloglovin.com/?post=4544997956&blog=14445653

Svar: Kul, ska kika! Tack Mikaela! :)
Beatrice Hallberg

Till top