Inflyttningsfest hos Linnéa!

Malmö / Permalink / 4
För en vecka sen ungefär var vi äntligen hela tjejgänget hos Linnéa som flyttat från norra Skåne till Malmö! Det tog ett tag dels att hitta en helg alla kunde, och dels att få lägenheten beboelig nog för att ta hem folk till den.
 
 
Hon har hittat en pytteliten, central etta och har inrett så himla fint! Champagne-tavlan har hennes pojkvän gjort, förresten. Den glimmar i guld i annat ljus!
 
 
Vi gick en grupp till Hemmakväll och en grupp till närmsta pizzeria, och så köpte vi hem två enorma familjepizzor och godis, läsk och chips för nästan 300 kr, och så gick vi tillbaka igen! Linnéa tände ljus och vi slog oss ner på golvet och i soffan för snack och kvällsmat.
 
 
 
Vissa korkade upp vin (jag hade ett gott, alkofritt rosévin), andra cider och någon öl, och så hällde vi på sås på båda pizzorna! Hur härliga bilder här btw!? Älskar dessa fina personer. <3
 
 
Alltså, så fancy med pizza på golv och diverse roligfärgade drycker i fina vinglas!? Extra fancy att ha locket på kartongerna som tallrikar, haha.
 
 
Sen fick Linnéa ta över kameran och fota mig lite, och så ser vi till höger en del av hennes inflyttningspresent! Det är alltså vasen med shakern, växten och så lite saker som inte syns i bild. Mycket uppskattat!
 
 
Sen spelade vi spel och sippade på drycker ur vinglas resten av kvällen. Här spelar vi det utomordentliga kortspelet Cards Against Humanity, som passar alla oss med antingen mörk eller bara galen humor! Vi lärde också känna alla lite extra bra genom Jag har aldrig och Pekleken, haha. Bästa tjejkvällen med andra ord!
 
Ser ni förresten mina kort? Mina favoriter bland korten var "Flying sex snakes", "Becoming a blueberry" och "The Clitoris". Jag vann för övrigt, för att jag hade tur med mina kort i början! Har ni spelat detta nån gång? Har ni några extra roliga minnen av svar som blev klockrena? Kommentera gärna!
#1 - - Lindah:

Hur går pekleken till? :)

Svar: Åh, man kan leka med eller utan app, och så kommer man med påståenden, typ "den som sjunger högt i duschen" och så ska alla peka på den som de tror gör det/tycker är det, osv. Den som flest pekar på får dricka! Med eller utan alkohol spelar ingen roll, några av oss drack och andra hade läsk i våra glas! :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Amanda:

Cards against humanity är ju så himla kul ^^

Svar: Ja, det är så himla bra! Står på listan över spel jag vill ha hemma!
Beatrice Hallberg

#3 - - Sandra:

Är ju konstigt att vara "avis" på någon annan och den personens pojkvän MEN jag vill också ha en kille som gör fina tavlor åt mig ;)

Svar: Åh, jag vet. Han är otroligt duktig! Den är dessutom gjord i metall, det är metallen som är huvudmaterial liksom, vilket ju är extra speciellt känner jag!
Beatrice Hallberg

#4 - - ISA:

Men jag ÄLSKAR att ni organiserade mat-fixet i grupper och styrde upp! så ska det se ut ;)

Svar: Ja! Men det är så mycket enklare då, haha! ;)
Beatrice Hallberg

Till top