Monthly Makers Våren

Monthly Makers / Permalink / 7
Dags för nytt avslöjande av tema-kreation i Monthly Makers! Den här månaden var verkligen ett brett tema, och breda teman för mig, om de inte är material- eller teknikteman, tycker jag är extremt svåra. Jag får antingen ingen inspiration alls (som den här månaden) eller alldeles för mycket så att det bara blir kaos i hjärnan.
 
Med det sagt, så är jag ändå nyfiken på alla spännande skapelser som måste blivit av den här månaden! Breda teman innebär ju breda tolkningar, och det är alltid kul att se vad andra tolkat in i temat. Jag har ju dessutom precis kommit hem från London, så tiden jag har haft den här månaden har varit mer knapp än vanligt. Men vet ni? Den här gången blir det ett digitalt bidrag från min sida, just på grund av resan till London! Bra va?
 
 
 
Det blir ju dessutom en liten sneak peek på vad jag hittat på i den stora huvudstaden, när jag strosat längs kanaler och ätit god mat, njutit av lite värme och solsken (och duggregn i mängder, det är trots allt England vi pratar om), samt spenderat tid med den bästa personen jag vet.
 
 
Sen vet jag inte riktigt vad jag tycker om den här!? Jag gjorde den först, men den känns inte riktigt... rätt? Ska klura vidare på detta och kanske byta bilder eller så, men jag ville så gärna ha med både den här utsikten och namnet på just den här båten, så vi får se vad som händer med det!
 
Monthly Makers är en utmaning för dig som vill komma igång med eller utveckla din kreativitet. Under 2016 lanserar vi tolv gemensamma månadsteman för dig att inspireras av, utmanas och skapa utifrån. I april är temat Våren och Ruth är värd. Kommentera detta inlägg med en länk till ditt bidrag för att vara med.
 
Vi som driver Monthly Makers är AliciaAnna MaríaAnnicaBeataBeatrice (jag!), ElsaJessicaMikaelaRuthSandraStina och Wilda. Inspireras, skapa och utvecklas med oss under hela året!
#1 - - Mikaela Puranen:

Kul med digitalt bidrag! Gillar verkligen dubbelexponeringar, det blir så effektfullt! Fint med sneak peek från London också!

Svar: Tack! Känns så ovant för mig dock, haha. Är inte alls van vid att jobba med mina bilder på det sättet... Men det är kul!
Beatrice Hallberg

#2 - - Louie:

Vackert! Fastnade för den mittersta med de vita husen, jättefin :)

Svar: Tack så jättemycket, blir så glad!
Beatrice Hallberg

#3 - - Jessica:

ÅÅH kul med digitalt + dubbelexponeringar!!! Älskar ju det hehe

Svar: Haha, jag visste att du skulle gilla detta! Tycker det är oväntat roligt faktiskt! Har ju inte jobbat såhär med mina bilder innan, men det är ju superkul!!
Beatrice Hallberg

#4 - - Wilda:

Dubbelexponering är ju så himla effektfullt! Så bra att göra något enkelt. Har haft lite överdos av idéer själv denna månad så jag relaterar helt klart. Gillar verkligen mittenbilden där fasaderna blev något alldeles extra! Vår-fasader. :)

Svar: Tack Wilda! Jag blev själv väldigt nöjd med mittenbilden, typ som ett *wow-kom-jag-på-detta-själv-moment* eller så, haha! :)
Beatrice Hallberg

#5 - - Alicia:

Åh vad kul att du tolkade temat digitalt! Och vad roligt att det var svårare än tänkt ;) Älskar sånt, när en får inblick i andra tekniker och ba whaaat var det såhär klurigt? Det är utvecklande för både kreativiteten och psyket tänker jag :)

Min favvo är nog andra bilden, det ser ju ut som att husen är blommiga! Magi :) Tänker att det som kan göra att du inte är nöjd med sista bilden är att det är mycket linjer som korsar varandra istället för att harmonisera. Alltså det är ju målade linjer på båten + gångvägarna blir linjer och om de löpt i samma riktning kanske bilden skulle fått ett mjukare intryck :)

Svar: Ja, det var himla kul att jobba lite digitalt! Och så ovant för min del, det är ju faktiskt riktigt trevligt att sitta och pilla med alla verktygen i Photoshop tills man är nöjd eller någorlunda nöjd!
Och jag tror du kan ha en poäng där med linjerna, för det är något som bara känns.... fel? Ska klura lite på det där, så får vi se! :)
Beatrice Hallberg

#6 - - Mary Sane:

Wow! Är helt gobsmacked av första bilden - skulle lätt kunna tänka mig att ha den på väggen hemma (och då ska man veta att jag generellt sett hatar fotokonst - fet fucking komplimang med andra ord!). Andra bilden är så vacker med de blommiga husen (får mig att tänka på min romantiska storasyster, haha).
Vilka roliga idéer! Jag är också inne på det Alicia skriver om här ovan, att sista bilden blir för stressig, lite hetsig nästan. De andra bilderna är så otroligt harmoniska och lugna trots att husen är blommiga tex. Tror att du skulle vinna på att byta ut antingen bakgrunden eller förgrunden på den sista bilden. Om man tänker så här: de första bilderna har "stel" bakgrund och sedan blommor (fluff) ovanpå, medan den sista bilden har halvstel bakgrund och stel förgrund. Det blir inte samma sorts kontraster, tror att det är därför det kanske känns hetsigt.

Ps. Har du funderat på att sälja dem som tryck/posters? Skulle bli jävligt populära, ser jag i spåkulan.

Svar: Är det kanske dags att svara på den här ultimata komplmangs-kommentaren nu!? Jag har sparat och sparat och sparat den för att jag inte vetat vad jag ska svara, men mest vill jag väl säga TACK för alla fina ord! Och att jag inte har haft en tanke på att sälja något alls, men om det är intressant kanske jag ska undersöka möjligheterna! Det blir så absurt när man gör något helt utifrån känsla att folk kan tänka sig att köpa det man gör, hehe.
Beatrice Hallberg

#7 - - Mary Sane:

Hehe, vad gullig du är! :) Blir så glad över att du blev så glad av min kommentar. Tycker verkligen du ska kolla upp försäljning av tryck! Du är så sjukt duktig på detta. (Och nu har jag faktiskt ändrat mig, tror att jag skulle köpa den första bilden till syrran och den vita romantiska till mig själv...haha! )

Till top