På gatan där jag bor

Malmö / Permalink / 4
Medan jag tar min tid med redigeringen av alla de 24 Gigabyten bilder jag tog i London, så ville jag passa på att njuta lite extra av synen som nu finns neråt ena hållet av min gata här i Malmö. Den blommar helt otroligt vackert i rosa varje vår, och jag har försökt fånga den likadant på bild varje gång sen vi flyttade hit.
 
Det känns så lyxigt att ha denna makalösa syn utanför porten, och det känns nästan ännu finare när det är varmt och skönt samtidigt. Inte för att det är det nu, eller var det igår när det snöade ända här nere i Skåne (??), men det var ganska varmt när jag tog dessa bilderna, så det får väl duga tänker jag!

 
 
Uppifrån vårt fönster, som gick att öppna på vid gavel just den dagen jag skulle fota träd!
 
 
 
 
Och nerifrån på gatan, såklart. Man kan ju inte låta bli tänker jag!? Malmö har ju varken Göteborgs Järntorget eller Stockholms Kungsträdgården, så jag får helt enkelt nöja mig med detta och vara glad för det som finns!
 
Finns det kanske någon där ute som läser min blogg som vet vart det finns fler bra ställen med körsbärsblom i Malmö? Tipsa gärna i så fall! 
#1 - - Sandra:

Så ljuvligt! Våra körsbärsträd har inte slagit ut än men jag antar att vi har "riktiga" träd och ine den här planterade japanska varianten. Hur som helst så längtar jag något enormt!

Svar: Ja, de "vanliga" svenska (?) körsbären brukar ju ta lite längre tid, så det är säkert så! Men så får ju inte våra bär heller, utan det är en art som bara blommar fint en vecka om året, haha. Stod om den på konton malmotrad på instagram för nåt år sen, om man vill läsa mer!
Beatrice Hallberg

#2 - - Alicia:

Bättre ett körsbärsträd runt knuten än hundra i Kungsträdgården tänker jag :) Det ser underbart vårigt ut - skönt när här är så grått och kallt just nu.

Förresten har jag lagt bloggat hur jag förvarar mina broderigrejer! Det är ingen utförlig guide eller så, men visar några bilder och skriver lite om det för din skull :)

Svar: Ja, det kan jag iofs hålla med om! Fast jag hade inte sagt nej till både och, haha! :) Synd att det är kallt och grått här också nu, det var så fint när solen sken sådär....
Och tack för inlägget! Så himla bra! :D
Beatrice Hallberg

#3 - - Amanda:

Åh, så himla fint :) önskar körsbärsträden kunde vara så drömmigt rosa mycket längre

Svar: Ja, eller hur... Men hellre än vecka än ingen vecka tänker jag! :)
Beatrice Hallberg

#4 - - Wilda:

Så ljuvligt! Jag har också körsbärsträd på min gata men det är inte så här vackert som hos dig! Nu snöar det och regnar om vartannat. Körsbärsträd är ju lite roligare ;)

Svar: Ja, här är fint faktiskt! Fast nu är det ju inte det längre, för alla blommorna har blommat över, men en vecka om året kan man ju njuta! :)
Beatrice Hallberg

Till top