En liten paus

Jag & Vi / Permalink / 1
Hej kära ni. Jag hoppas att ni mår precis så bra som jag vill göra just nu. Jag skriver nämligen detta för att berätta att jag kommer ta en kort paus med bloggen. Det känns tråkigt att jag får prioritera såhär, men så blir det alltså.
 
För tillfället har vi praktik i skolan, och det innebär att jag som lätt blir trött av sociala situationer har gått från att umgås med andra än Eric ca 8-12 timmar i veckan, till över 8 timmar om dagen, fem dagar i veckan. Ni förstår säkert ganska snabbt att detta är en enorm omställning.
 
 
På detta så är det självklart så att på en förskola snurrar det miljontals bakterier. Barn snorar, de hostar rakt ut och de kan nya i ens mat. Det är helt enkelt omöjligt att inte bli mer eller mindre sjuk. Förra helgen skrev jag ju om min första magsjuka på så länge att jag inte kunde minnas, och efter den har jag haft en förkylning som vägrar släppa.
 
Därför får jag nu välja. Känna mig tvungen att stressa omkring och försöka fotografera eller hitta material online att dela med mig av här, eller att bara.. ta en paus, helt enkelt. Och då vet jag precis vad jag väljer, för annars kommer jag bli helt utmattad.
 
 
Jag vet inte hur länge detta varar. Kanske en dag, kanske en vecka, kanske tills praktiken är slut i början av mars. Det återstår att se, men jag antar att det blir mer lockande att skriva här inne igen så fort jag släpper mina ansträngningar. VI får se helt enkelt.
 
Tills jag återkommer: Ha det bäst, ni äger, låt ingen få er att glömma det!
#1 - - Ruth | HungryHeart.se:

Vad klok du är! Det är så himla mycket smartare att prioritera bort något ett tag än att leka super woman och helt ta slut.
Hoppas att förkylningen ger med sig och att dina krafter kommer tillbaka! Kram

Till top