Tenta + 5 saker jag ska unna mig när den är klar

Jag & Vi / Permalink / 5
Idag är det tentadag, som i att vi i grupp byggt en modell av en förskolemiljö med inriktning på barns lek, utveckling och musikskapande samt att vi ska hålla en musiksamling på 20 minuter. Utöver det ska det in en argumenterande text med de bakomliggande faktorerna till bygget, något vi inte gjort innan = supersvårt.
 
[några av mina senaste, mest passande instagrambilder, ni hittar mig på @beahallberg!]
 
Sen då? Jo, så fort vi slutat tänkte jag att jag skulle unna mig ett par grejer:
 
1. Handla hem lite choklad
2. Lägga mig i sängen och vägra gå upp för annat än mat
3. Se det nysläppta avsnittet av Pretty Little Liars
4. Lyssna på det nya avsnittet av Josefin och Vanja-podden
5. Ta mig tid att läsa alla tidningar jag fått ignorera de senaste veckorna
 
 
Helt enkelt: Jag ska ta det lugnt hela kvällen, för det förtjänar man efter tentaperioden! För övrigt har vi ledigt fredag-måndag, och det är nog det enda som på riktigt kan kallas jullov - dagarna mellan kurserna alltså. Vad jag ska göra då, det vet jag inte än förutom ett litet undantag, men ni får såklart veta det snart!
 
Hur brukar ni fira att era tentor/prov/arbetsuppgifter gått bra? Som den nyfikna person jag är vill jag gärna veta!
#1 - - Sandra:

Låter som väl värd lyx att unna sig :) Hoppas att det går bra idag!

Svar: Det var en verklig lyx faktiskt, och det verkar ha gått bra på tentan!
Beatrice Hallberg

#2 - - Sandra Leone:

Låter som bästa lyxen att unna sig!

Svar: Ja, det var det verkligen! :)
Beatrice Hallberg

#3 - - Mikaela:

När jag började plugga så var det ALLTID rätt vilda tentafester, men nu för tiden firar jag inte så mycket, kanske med att köpa något gott, slappa eller köpa en liten present till mig själv :)

Svar: Oj, hehe, jag har aldrig varit på vild tentafest faktiskt... Men det här är väl det mesta jag firat någonsin också! Presenter till sig själv är för övrigt bland det bästa som finns!
Beatrice Hallberg

#4 - - Amanda:

Vi hade nästan inga tentor, men typ en miljon inlämningsuppgifter istället. När en sån var klar brukade jag fira med att äta något sött och kolla på något bra :)

Svar: Åh, vi har i princip inga salstentor heller verkar det som, men vi kallar bara allt för tenta än så länge. Vi har i och för sig haft en hel del muntliga tentor, så det är mest det som är våra examinerande moment förutom uppsatser!
Beatrice Hallberg

#5 - - ISA:

choklad är alltid (alltid) bästa unnet <3

Svar: Eller hur! Även om jag egentligen har svårt för orden "unna sig", men vad annars ska man skriva när man faktiskt låter sig själv njuta lite extra en stund!?
Beatrice Hallberg

Till top