London dag 2 (Primrose, förlovning, Camden, Emma & Amy)

London 2016 / Permalink / 2
Det blev lite tomt i den där London-kategorin som skulle husera våran resa till London i april. Jag vet faktiskt inte ens själv vad som hände, kanske var det så mycket med alla 24GB bilder, eller så ville jag bara smälta alla intryck innan de hamnade här. Men nu är det i alla fall dags att titta lite på nästan hela resterande delen av dag 2!
 
Har du inte riktigt hängt med på vad som hände innan det här inlägget? Då kan du läsa här för att se vad som hände tidigare under dag nr 2 i London!
 
 
Så vi kom upp från kanalen och gick till en av dagens bestämda destionationer: Primrose Hill, som är en av mina favoriter i London.
 
 
 
Vi skulle gått upp hela vägen, men där var så otroligt mycket folk, så vi satte oss och pausade en bit upp i backen i stället. Kul förresten att jag fångade en snubbe som tar en selfie med London i bakgrunden, där i högra hörnet!
 
 
Vi skulle ju nämligen upp dit för att förlova oss! Så där satt vi, utbytte ringar och bara mös en stund. Sen insåg vi att gräset var lite för blött och att det var dags för lunch, och styrde stegen ner för backen och in mot områdets om heter Primrose.
 
 
Som är otroligt vackert! Men också väldigt dyrt, och jag har hört någonstans för länge sen att det tydligen är kändis-tätt? Men vi såg inga såna. Däremot...
 
 
Så hittade vi detta! Jag köpte något från samma ställe för 5 år sen när jag var där, och nu passade vi på att köpa och dela på den "Ultra Chocolate Brownie", hehe.
 
 
Men den såg ju så god ut!? Den packades ner i en papp-påse, och vi gick en kort extra bit innan jag hittade den perfekta back dropen till den här fantastiska kakan.
 
Vägen leder över en liten bro över järnväg, och sen rakt in mot Chalk Farm-hållplatsen för tunnelbanan, och vips står man mitt i Camden, ett stenkast från marknaderna!
 
 
Vi gick till Stables där jag hade tänkt mig att vi skulle äta lunch, och medan jag väntade på att Erics mat skulle bli färdig så hittade jag denna favorit! Amy Winehouse har alltså blivit staty och har dessutom lyckats klämma ner hela Stables Market i sin frisyr!
 
 
Jag valde att äta crepes, eftersom jag egentligen aldrig ätit det mer än med söta fyllningar. I min hamnade det prosciutto, cheddar och ruccola, och sen veks den ihop och las i en liten strut av papptallrik och servetter.
 
 
Så jag tog min crepe-rulle och en 7-up-burk och letade reda på Eric som hade fått smått panik för att han inte hittade mig bland allt folk.
 
 
Men efter mycket om och men hittade vi ett par lediga platser vid ett bord. Något som känns lite som ren tur bland allt folk som köper mat samtidigt.
 
 
Bland marknadsstånden fanns det mest krims krams, som alltid där inne, men där fanns även några rena pärlor! Som det här, där vi köpte en liten tavla med oss hem. Där fanns även en del vackra/roliga/knäppa/bra motiv i olika varianter.
 
 
Jag var också lite sugen på att ta med en sån här hem, men det hade aldrig gått med enbart handbaggage och väldigt lite plats i resväskorna. Kanske en annan gång? De är ju så vackra och perfekta små färgklickar!
 
 
Dessa dock. Så nära att jag köpte en. Faktum är att jag nog någon gång ska spara ihop till en, fast i större variant. Handsydda läderväskor, gjorda på plats, i allra högsta kvalité. Priset? Inte särskilt farligt, med tanke på förutnämnda fakta. Runt 900:- för en av väskorna på bild, och då finns det runt 10 färger!
 
 
Det är dessutom ett familjeföretag, så det är några bröder som har det! Nästa gång vi hamnar här är det minst en person i vårt hushåll som handlar säger jag bara!
 
 
Sen blev det dock dags att styra stegen vidare, för vi skulle möta upp de enda personerna vi känner som bor i London, nämligen....
 
 
Emma och Noah! Emma och jag konfirmerades tillsammans, och hon har dessutom gått i samma klass som Eric hela högstadiet och gymnasiet, så hon är en av våra äldsta gemensamma vänner! Hon har dessutom precis tagit examen som Pastry Chef från Le Cordon Bleu, så himla coolt!
 
 
Vi gjorde en klassisk svensk grej, och fikade tillsammans och tog igen allting som hänt sen vi träffade henne på jullovet. Hon var även den första som fick höra om förlovningen, precis som hon var den första som fick veta att vi var ett par för tre år sen.
 
 
Sen följdes vi åt en bit, de skulle hem och vi ville besöka ett stopp jag velat åka till sen 2011. Nämligen Amy Winehouse hem i Camden.
 
 
Vi gick längs vägar med vackra fasader och fina färger, och sa hejdå till Emma och Noah för den här gången.
 
 
Allting blommade när vi var där, rätt så magiskt för en som älskar den tiden på året. Vi prickade verkligen in rätt årstid att åka till London!
 
 
Och sen kom vi fram. Det är avskärmat och de som bor där vill tydligen mest slippa allt folk. Förståeligt, men lite tråkigt att knappt kunna se själva huset.
 
 
Det sitter dock en massa minnes-prylar på ett träd rakt över gatan! Själv skrev jag en liten hälsning, och så pratade vi med en kvinna som hade bott längre upp på gatan för några år sen, men som var från Australien.
 
 
Rosorna blommade lite här och var och lyste vackert i kvällssolen, och jag kände bara hur jag njöt av att få vara tillbaka i en av de städer jag älskar mest.
 
 
 
 
Vi fortsatte hela vägen tillbaka och gick för att vänta på bussen tillbaka till King's Cross, och jag passade på att fotografera både det här ovanför och det här nedanför. London är en magisk och underbar stad, ingen tvekan om saken!
 
 
 
Och strax innan bussen kom och jag fotograferade honom, den bästa som finns, råkade jag fånga ett ögonblick där han stod och log ner mot den där nya ringen på sitt finger. Fint! <3
 
Och det var nästan hela dag 2 i London. Resterande lilla del kommer inom några dagar, för nu är det dags att spotta ur sig de där inläggen från April och Maj!
 
Tidigare inlägg från London:
#1 - - Mikaela:

Åh vad fint med förlovningen, sista bilden på Eric var ju bara för gullig!!

Svar: Ja, det är väldigt fint faktiskt, det känns helt rätt! Och han är ju alltid gullig, hehe.
Beatrice Hallberg

#2 - - Wilda:

Grattis till förlovningen! Och alltså Primrose Hill är ju ljuvligt! :D

Till top