Ett litet inköp + Malmö-tips!

Malmö / Shopping / Permalink / 4
Nu är praktiken slut, jag har några små kompletteringar att göra eftersom jag var sjuk sista dagen när vi skulle redovisa, men annars är jag alltså klar! På torsdagen slutade jag 15.00 och på vägen hem hann jag inom torget för att köpa lite fänkål, precis innan de hann stänga ner helt.
Sen gick jag hem, men planerade in ett litet besök på en butik som ligger precis på torget, men som inte är så synlig att man vet precis var den är om man inte fått den rekommenderad eller vet om den, ja ni fattar.
 
 
Det är den lilla, men extremt välsorterade och billiga, butiken Kina Center Livs, som ligger nästan brevid Coffee Joint på Möllevångstorgets ena sida! Allt på bilden ovan: 110 svenska kronor. Inte illa pinkat, säger jag!
 
Jag har varit där förut, och då fick jag tipset från en gammal klasskompis som brukade köpa såna där ingefära-godisar där. Såna som smakar som ingefära, men som inte bara är en klump ingefära man tuggar på typ. Och det var även målet för denna lilla inhandling, innan jag kom in och såg allt jag eh... ville köpa... ja.
 
 
Så ett par paket såna här fick följa med hem för en tia stycket! De är perfekta när man är såhär förkyld, eftersom ingefäran fortfarande fungerar som den bör. Att det sen är enorma mängder socker i också tänker jag att man kan ignorera?
 
 
Och så lite högstadie-nostalgi i form av Pocky! Testade en smak som inte fanns i lilla Falkenberg och fick en ny favorit, Cookies and Cream! Tror ett paket konstade 10/14 kr, så också helt okej priser!
 
Har ni andra förslag på små gömda favoriter i Malmö? De där butikerna som tillräckligt många vet om och älskar för att de ska gå runt bra, men som ändå inte är självklara för folk som inte bor här? Alla tips ni har är varmt välkomna i alla fall, och jag lovar att komma med fler när jag hittar dem!
 
Betyder detta att jag är tillbaka på riktigt nu? Ja, men det gör det nog. Inte på exakt samma nivå som innan pausen kanske, men jag jobbar på att få tillbaka orken och viljan för detta igen. För jag vet att i slutändan älskar jag att se tillbaka på vad jag gjorde och ville visa er. Så håll ut, jag är på väg tillbaka från de döda!
#1 - - Daniella 🌙:

Har inte varit i Malmö på... 8 år? Kanske. Men alla pratar jämt om deras billiga fantastiska falafel.

#2 - - fgodling.blogg.se:

Åh den lilla butiken har jag så länge velat kika in på! En av mina malmö-favoriter är det gula falafelstället nära stadsbiblioteket. Tycker det är så gott! Egentligen inte världsligt speciellt kanske, men tror att det kan ha att göra med att det var där jag åt min första falafelrulle efter jag flyttat hit. Om inte annat himla mysigt på sommaren, köpa falafel och sen promenera i slottsparken.

#3 - - Ruth | HungryHeart.se:

Åh, jag älskar de små matbutikerna runt Möllan och framför allt det där ingefärsgodiset! Det svider ju nästan i munnen för att det är så starkt, men gott som attan är det!
Kul att höra att du är tillbaka och att du tagit dig igenom praktiken trots alla småbarnsbaciller!

#4 - - lekfulltmedkatarina.blogspott.se:

Älskar också ingefärsgodiset och blir nyfiken på vad det är för extre med den blåskimrande förpackningen. Har sett en kombination med jordnötter men inte testat, vill inte förstöra ingefäran :-)

Till top