Efterlysning: Bra recept!

Recept / Permalink / 2
Hej ni fina bloggläsare!

Jag har en liten förfrågan, och en liten önskan till er. Det är så att vi ska ha en middagsgäst hit på fredag, och vi har noll idéer på vad vi ska bjuda på. Vi har tänkt oss något enkelt, men lite festligare, kanske pasta? Till huvudrätt, och något enkelt, gott och gärna fruktigt till efterrätt. Det är dessutom min och Erics 3års-dag som par, så det känns extra fint att få fira den dagen lite extra!
 
Den enda grejen som liksom inte funkar är skaldjur och rött kött, samt KORIANDER, men fågel, fisk och vegetariskt fungerar! Annat som gärna utesluts är sparris, broccoli och alla sorters kål, men utöver detta borde det mesta vara både ätbart och gott.
 
 
Detta åt vi förra gången, ganska enkelt med också otroligt gott! Till hade vi en pasta med getost, och till efterrätt en favorit ur Bonniers Vegetariska Kokbok. Förrätten var en potatis- och purjolökssoppa med saffran - allt väldigt gott!
 
Så - har ni några recept ni vill dela med er av? Länkar, hela utskrivna i en kommentar, mejlade, skickade på valfritt socialt media? Allt funkar! Så nu tackar jag på förhand och hoppas att jag hittar något som passar perfekt för just den här kvällen.
#1 - - Mikaela:

Åh jag blev jättesugen på baconlindad grillad sparris bara för att du nämnde sparris, men det lär ni ju inte laga då om ni ogillar det :P Men det är annars en asbra förrätt om någon annan som läser blir inspirerad! Hmmm, kommer inte på något på rak arm, men om jag ser något som passar så återkommer jag :D

Svar: Haha, vi har tyvärr ingen möjlighet att grilla heller, så just grillad baconlindad sparris blir dubbelt fel.... :P Men tack ändå!!
Beatrice Hallberg

#2 - - Ruth | HungryHeart.se:

Måste tipsa om min favoritkyckling som är så löjligt enkel att göra och supergod: http://alltommat.se/recept/festkyckling-med-rucola/

Svar: Tack Ruth! Det blev inställt den här gången, men vi sparar detta till framtida matlagning! :D
Beatrice Hallberg

Till top