En lördagslista

Listor / Permalink / 1
Jag hittade den här listan hos Flora, och tyckte den passade perfekt för dagen! Hur har eran lördag sett ut?
 

Hur har din dag varit?
Den har varit ganska bra. Jag har gått på gårdsloppis som var smått utplockad, och sen gått vidare till Röda Korset och fyndat lite. Mest krukor på båda ställena. Sen har jag investerat i lite färska blommor på torget och ätit rest-lunch. Alltså, en rätt fin dag, trots att det var lite för kallt för shorts och t-shirt och att det blev lite stressigt ett tag.

Vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu?
Alexander, om jag skulle fått ett annat kön.

Vilket är ditt största beroende?
Socker, antar jag. Det är svårt att bryta sig ur det där...

Vad gör du när ingen annan ser?
Dansar fuldans eller petar lite i näsan.

Finns det något helt vanligt en gör som du tycker är ovanligt roligt?
Tvätta fönster. Skräckblandad förtjusning det där med att luta sig ut lite för att nå när man är så långt upp.

Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
Eh, jag är rätt säker på att jag skulle kunna bli djupare deprimerad än jag tidigare varit i perioder. Om inte min befintliga ångest räknas som psykisk sjukdom?

Vad beställer du på krogen?
Alkoholfria drinkar, alkohol är inte gott, och alkoholfritt är dessutom billigare = studentvänligt!

Vilken är din största skräck?
Höjder, sjukdom, spindlar, massor av andra saker.. Men mest de tre.

Hur gör man för att ragga på dig?
Känner mest att man gärna får låta bli, är rätt nöjd i min nuvarande situation med Eric liksom!

Vad har du funderat över på sistone?
Varför det är så mycket som måste göras när man har så lite tid? = varför är det så jobbigt att vara vuxen?

När skäms du?
Alldeles för ofta, både för min egen och andras skull. Men det börjar bli bättre, ju fler människor som är öppna och lite galna jag umgås med, desto lättare har jag att göra lite galnare saker i allmänhet utan att skämmas för det. Typ dansa på stan, eller skrika ut glädje eller sånt, ni vet. Som för en blyg person är otroligt galna.

Vem är den mest kända människa du talat med?
Oj, eh... Det vet jag inte. Jonas Sjöstedt kanske? På bokmässan en gång, men han var inte särskilt trevlig då helt ärligt. Eller kanske Lill Lindfors som gjorde en föreställning på Öland vi såg när jag var 10 typ, och vi mötte henne efteråt och pratade en stund och fick autograf... Vart den nu kan ha tagit vägen?

Vilket uttryck använder du lite för ofta?
Just nu vet jag helt ärligt inte. Eller så är det just det där med "helt ärligt" eller liknande grejer... Har inte tänkt på något särskilt på sistone faktiskt!

Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?
Ingen jag kan minnas sådär direkt tror jag. Fick komplimang för mina Hogwarts-strumpor i skolan igår, om det kan räknas!?

Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
Att jag är stökig. Så stökig. Jag plockar aldrig undan och har saker ö.v.e.r.a.l.l.t. och Eric får... lite smått panik. Jag har projekt över hela lägenheten, haha.

Vad gör du när du är ledsen?
Kollar serier eller läser böcker och försöker förtränga världen ungefär. Stänger ute folk och gråter ut känslorna till andras känslor.

Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
Min bästa långklänning från Monki, som jag haft i 3 år och aldrig, aldrig vill bli av med.

Har du någon gång slagit någon?
Massvis med gånger när jag var liten och inte kunde prata känslor, utan tog ut dem fysiskt på vänner. Alltså, liten som i typ mellanstadiet. Inte så liten med andra ord, men ändå mycket mindre än jag är nu. Såhär i efterhand inte så trevligt.

Vad ser du fram emot just nu?
Att få lägenheten i ordning, jobbar stenhårt på det just nu.

#1 - - ISA:

haha gillar att du skriver "petar LITE i näsan". Man kan alltså peta mycket också? ;) mer listor, sånt är så roligt!

Svar: Haha, tänkte inte ens på det! Men visst måste man kunna peta både mycket och lite i näsan?? Typ... peta lite och gräva eller? :D
Beatrice Hallberg

Till top