London dag 1 (take away från Pizza Union)

London 2016 / Permalink / 2
Det är dags för del två av första dagen i London! Hela två veckors väntan blev det, men nu är fortsättningen alltså äntligen här. Det där redigerandet tar längre tid än man tänker sig, men nu har jag redigerat den största delen av resan och kan visa er i omgångar!
 
Har ni missat vad som hände tidigare på dagen kan ni läsa allt om det här!
 
 
Vi tog det lugnt en stund på vårt rum och gav oss sen ut på en väldigt kort promenad upp mot King's Cross, eftersom vårt mål låg på vägen dit. Solen höll på att gå neråt och allt var rätt magiskt faktiskt, sådär som bara London kan vara.
 
 
Och vi kom fram till... detta. Visst hade vi kikat lite in genom fönstrena på vägen till och från saker, och jag hade läst diverse recensioner på både Yelp och Google, men det här var över förväntan på hög nivå. ALLT vad snyggt, inredning som upplägg som meny som ja... ni fattar.
 
 
 
Vi köade och beställde våra pizzor, jag en med fyra ostar och Eric en med kyckling och paprika. Sen gräddades de i den här vedugnen, så fin!?!??! Som sagt... allt var snyggt/fint/välplanerat och allmänt fotogeniskt.
 
 
Sen stod vi här en stund och väntade, och han som skar upp pizzorna fnissade nog en del åt allt mitt fotande. Turist much? Jo, men jag måste ju ha saker att blogga om, hehe....
 
 
 
Inreeeedniiiiingeeeen.... Älskar kombinationerna av röda neonrör och betong och trä alltså, och missa inte de kaklade borden med alla fina mönster! Allt passade liksom perfekt ihop.
 
 
Och så eh, köpte vi med oss världens godaste läsk också, det vill säga Sanpellegrino Aranciata Rossa. Blodapelsinläsk alltså, *hjärtögon-emoji*!
 
 
Enda nackdelen med detta stället? Lite högljutt där inne, och vi var rätt slut efter allt resande, så vi tog med oss maten tillbaka till vårt hostel. Fast först efter att jag tvingat Eric att posera töntigt utanför restaurangen, såklart.
 
 
 
Vi promenerade gatan tillbaka och jag ville fotografera pizzorna när vi väntade på att ljusen skulle slå om till grönt, och sen höll vi på att missa att gå över i tid för att jag fotade, haha.
 
 
 
Och sen njöt vi av våra pizzor i hostelets köksdel, och jag tvingade Eric att ta otaliga bilder på mig, för hur ska jag annars vara med på bild? Känns kul att hamna här själv ibland också!
 
Och sen var första dagen i London slut, och vi satt på rummet ett tag och läste och skrev och grejade resten av kvällen tills vi la oss.
#1 - - Mikaela:

Pizzorna såg svingoda ut! Och häftig restaurang! Och om du gillar blodapelsin så måste du prova God Morgons juicen med blodapelsin smak, SÅ JÄKLA GOD!!

Svar: De var svingoda!! Och alltså, 5 pund typ!???! Inredningen är dessutom spot on! Och ska nog testa den, hehe, pga älskar blodapelsin!
Beatrice Hallberg

#2 - - Sandra:

ÅÅh inte okej att bli sugen på pizza strax efter sju en måndagmorgon :P Sista bilden är hur som helst urcharmig!

Svar: Haha, förlåt!! <3 Och tack! Känner mig alltid så obekväm på bild, haha, så då får man väl spexa lite i stället!
Beatrice Hallberg

Till top