Epicuré re Gustavo och att fira en lägenhet

Malmö / Aktiviteter, Malmö, Mat / Permalink / 2
När vi i december fick hem kontraktet till lägenheten på posten var det en sån dag när jag var på väg ut och kollade posten på vägen för att jag inte varit ute innan. Där stod Rikshem på ett kuvert och jag smsade Eric och sprang upp med kuvertet innan jag gick ut och gick.
 
När jag kom hem skrev vi på alla papper, och så bestämde vi oss för att äta fin mat för att fira. Det enda jag var sugen på var italienskt, och då finns det ett ställe som vi varit på förut i Malmö som är lagom lyxigt och riktigt gott: Epicuré. Vi var där en gång för något år sen innan de flyttade närmre Gustav Adolfs Torg, men sen dess har vi inte känt att vi har haft råd att gå ut och äta på det sättet utan att fira. (Inte då heller egentligen, för den gången bjöd Erics föräldrar.)
 
 
Men vi bokade bord över deras hemsida, och så tog vi bussen från Södervärn till torget och promenerade in på restaurangen.
 
 
 
Vi fick ett bord långt in i restaurangen och satte oss och tittade på menyn på väggen bakom oss. Jag valde någon sorts bräserad hare med grillad polenta och supergod sås (ja, såsen var alltså fantastisk), och Eric valde en tortellini med någon sorts bräserat kött i. Också riktigt, riktigt gott, båda väl värda!
 
 
Där är också så mysigt, borden är bland det bästa jag sett! Rutiga i mosaik liksom?! + bröd innan maten med god olivolja på borden!
 
 
 
Sen beställde vi in efterrätter, Eric en kaffe-grej med kaffe på (kaffet på var kanske lite väl för en som inte gillar kaffe så mycket), och jag en äppelsorbet, som tillsammans med söt honung och lite bär till var riktigt, riktigt gott!
 
 
Och så en söt partner som ser ut som att han försöker sälja in det han äter, hehe.
 
Sen gick vi ut och tittade på julskyltningen på torget, filmade lite grann, och sen sprang vi till en buss vi trodde var den sista, men som sen stod och väntade på hållplatsen typ 10 minuter *:)*. Shit happens!
 
Det var en fin dag, det skedde så mycket fint den kvällen, och vi unnade oss något vi så sällan unnar oss på det sättet. Det var fint, helt enkelt. Och är ni i Malmö och vill äta italienskt i centrum + inte på en kedja, så gå hit tycker jag!
#1 - - Rebecca:

mysigt!

Svar: Ja, verkligen!!
Beatrice Hallberg

#2 - - Mikaela:

Mys <3

Svar: Ja <3 det var en glad kväll!
Beatrice Hallberg

Till top