Fredagslista skriven en torsdag

Listor / Permalink / 2
Den här listan som kommer upp en fredag borde ju rimligtvis vara en fredagslista. Men så skriver jag den på torsdagen, är det en torsdagslista då? Äsch, nu får ni läsa frågor och svar bara.
 
 
 
1. ditt humör just nu?
Trött och väldigt redo att bara gå och lägga mig.


2. vad gjorde du för femton minuter sedan?
Skrev blogginlägg och tittade efter vad nästa låt i spotifylistan var.
 
 
3. vad gjorde du för två timmar sedan?
Tog på mig ansiktsmask efter att ha städat och rensat på toa! Kände mig fett duktig och behövde en treat.
 
 
4. lyssnar du på radio?
Det händer, men inte så ofta som jag på sätt och vis skulle uppskatta. 
 
 
 
 
5. vad har du druckit idag?
Apelsinjuice, vatten, isvatten med hallon.
 
 
6. vad har du ätit idag?
Knäckemacka med ost och smör, Subway-macka, ett till knäckebröd, Köttfärssås och Spaghetti.
 
 
7. vad har du på dig just nu?
Randig, långärmad tröja, blåjeans, underkläder, inga strumpor (dumt, för jag fryser om fötterna).
 
 
8. äter du kött eller vegetariskt?
Kött mestadels får väl erkännas. Fast i februari äter jag lakto-ovo hela månaden! Dels som en utmaning, dels för att jag vill se om jag märker någon skillnad på mående, osv.
 
 
 
 
9. har du förändrats mycket under det senaste året?
Solklart. Nästan löjligt mycket tänker jag ibland, men samtidigt är jag nog på många sätt samma person som innan. Det beror lite på vad för något man pratar om!
 
 
10. är du höger- eller vänsterhänt?
Högerhänt.
 
 
11. vad köpte du senast?
Eeeeh, vill knappt säga, men okej, here goes. Två fancy téer, tre ögonskuggor på rea, ett topplack, två växter till, och så en fin kruka på halva reapriset. På ett par timmar....
 
 
12. vad är det för färg på din ytterdörr?
Oj. Mörkgrön? Ingen aning, men den känns inte så säker och läcker in massor av kalluft från trappuppgången, hehe. Svinkallt.
 
 
13. vilket stjärntecken är du född i?
Vattumannen.
 
 
 
 
14. vilken är din favoritfärg?
Jag gillar många färger, men i allmänhet skulle jag säga att jag nio gånger av tio dras till blått i olika nyanser!
 
 
15. spelar du något instrument?
Yesbox. Förutom sången som är mitt huvudinstrument kan jag även till viss del spela både piano, gitarr och elbas!
 
 
16. charterresa eller tågluff?
Oj, jag har inte testat varken eller. Men jag skulle säga att jag nog inte dras till varken eller. Gillar att stanna på ett ställe och utforska flera dagar, och skulle säga att jag föredrar att hitta på saker snarare än sola som jag förknippar charter med.... Kanske en härlig egenplanerad weekend bara? *tråkig*
 
 
17. vad är det för väder hos dig just nu?
Mörkt, och utöver det är det oklart.
 
 
 
 
18. din favoritfrukost?
Ingen. Jag kan inte ha en favorit mer än några veckor. Men just nu äter jag runda knäckebröd med salt och kryddor, och på det har jag smör och prästost. Och så dricker jag ett glas juice till! Ibland slår jag till med ett kokt ägg också, hehe.
 
 
19. tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Attraktion, ja. Kärlek, nej.
 
 
20. sover du tungt?
Löjligt tungt. Så tungt att det oftast bara är jobbigt, förutom när jag sover lätt en natt då och då, för då är jag glad att jag normalt sett sover tungt, haha.
 
 
21. drömmer du mardrömmar?
Oftare och oftare... De handlar otippat ofta om död, mina krukväxter och kombinationen mina krukväxter + död........
 
 
 
 
22. är du morgon- eller kvällsmänniska?
Kvälls. Har aldrig varit mycket av en morgonmänniska faktiskt. Dock märker jag att jag börjat föredra att gå upp relativt tidigt (alltså, 8 på morgonen), och att jag helst går och lägger mig runt tolvsnåret. Kanske börjar utveckla någon sorts jämn dygnsrytm helt enkelt!?
 
 
23. hur många kuddar sover du med?
En. Helst fluffig.
 
 
24. favoritklädsel?
Tajta jeans, något randigt på överkroppen, och så strumpor och underkläder och sådär. Om det inte är randigt på överkroppen så får det gärna vara rutigt eller enfärgat. Absolut i.n.t.e. prickigt bara.
 
 
25. favoritlåt just nu?
Eeeeh. Ingen. Jag har sällan favoritlåtar på det sättet. Men jag har precis satt ihop en lista med alla låtar jag någonsin sparat i en spellista på Spotify som är rätt kul. Ni kan lyssna här om ni vill!
 
 
 
 
26. vad ser du om du tittar till vänster?
Min pysselmaterialsbyrå, några av mina krukväxter (en kroton och en ampellilja), skräp på golvet, en lampa, mitt gitarrfodral med gitarr i, staffli, ett vägguttag och så en massa grejer på skrivbordet.
 
 
27. vad ska du göra imorgon?
Gå upp i lugn och ro, vara produktiv, se till att yoga lite, äta god mat och städa och flytta mitt skrivbord!
 
 
28. vad ska du göra i veckan?
Ja, veckan är ju snart slut... Men i helgen ska jag göra något jag glömt nu (har pinsamt dåligt minne just nu), och så ska jag umgås en massa med Eric och så plugga lite.
 
 
29. andra planer för månaden?
Eftersom även månaden börjar lida mot sitt slut skulle jag gissa på ganska lite? Hitta födelsedagspresent till pappa och eventuellt hitta på något sätt att fira min egen födelsedag med några kompisar tror jag. Och så ska jag till skolan, såklart.
 
#1 - - Wilda:

Kul lista! Och haha relaterar till död och krukväxter i drömmar. Inte kul alls men ändå så typiskt vad hjärnan jobbar mycket med. :P

Svar: Hehe, ja, det där med ens växtbebisar alltså.. galet hur man kan bli så rädd för att de inte ska finnas mer!
Beatrice Hallberg

#2 - - Sandra Leone:

Fluffiga kuddar <3 Jag har helst två!

Svar: Eller hur <3
Beatrice Hallberg

Till top