Throwback: Stockholm i Oktober och en övernattning hos Alicia + katter!!!

Resor & Utflykter / Djur, Katter, Mat, Stockholm / Permalink / 5
Så efter att vi träffat Monthly Makers-gänget i några timmar när jag var i Stockholm i oktober (som jag skrev om här) tog sig ett par av oss hem till Alicia. Jag skulle sova där över natten innan jag skulle hem igen, och Elsa som var där över helgen ville hänga lite när hon ändå träffade oss. Så vi tog oss till tunnelbana, med tunnelbana och från tunnelbana till Alicias lägenhet tillsammans och gjorde precis det!
 
 
Efter att vi gått runt och tittat på allt fint Alicia har hemma (massor!!), så satte sig Elsa vid pianot och spelade en stund. Så himla mysigt att ha livemusik i bakgrunden när man fotar och pratar!
 
 
Och så lekte vi en massa med den här! Vifslan lekte medan Tofslan satt uppe på en garderob i ett par timmar innan hon kom fram....
 
 
 
Såååå koncentrerad på vad Elsa gör med leksakerna <3
 
 
Så blev det mer piano!! Elsa spelade bland annat några av låtarna från Amelié från Montmartre, som jag älskar.
 
 
 
Alicia stod i köket och lagade mat åt oss! Svamp, lök och rostade senapsfrön var det i bland annat, och så pasta till!
 
 
Vifslan hängde lite med Elsa.
 
 
Och blev klappad på en massa!
 
 
Men såg också lite sur ut på Elsas rygg, hehe!
 
 
Sen kom Tofslan fram! Eller nästan, i alla fall...
 
 
Och så lyftes hon upp och såg väldigt skeptisk ut, haha. Så fina!
 
 
Och så gick Elsa och jag fick bäddat åt mig på soffan, och katterna hängde med mig där inne. Är egentligen superallergisk, men med allergitablett gick detta riktigt bra av någon anledning!
 
Och det var den dagen i Stockholm, nästa kommer inom snar framtid!
#1 - - Carin:

Jag har för mig att de är sibiriska katter precis som mina dvs många allergiker tål dem!

Svar: Enligt Alicia är de någon sorts (trolig) blandning, och att de flesta verkar extra känsliga annars, hehe. Men önskar ändå att jag kunde vara i närheten av katter, oavsett sort!
Beatrice Hallberg

#2 - - Alicia:

HAHAHAHA åh, detta är så festligt! Så kul att läsa om din upplevelse i vår lila vrå av världen, och så fina ögonblick med katterna. Jävla knasdjur <3

Svar: Hahaha, visst är det roligt att se andras bild av ens egna grejer!? Men dina katter är ju de finaste jag vet <3
Beatrice Hallberg

#3 - - Emilia:

men vilka söta katter!! Är inte så förtjust i katter men med de där tofsarna på (i?) öronen??? SÖTT

Svar: MEN ELLER HUR! Är ju inte alls en kattperson (lögn jag hittat på för att skydda min stackars allergiska kropp), och älskar just de här katterna!
Beatrice Hallberg

#4 - - Linnéa:

Vad mysigt det ser ut! Och Tofslan blick (när Alicia lyfte henne) är ju bara för underbar <3

Svar: Haha, eller hur! Båda är så himla gulliga <3
Beatrice Hallberg

#5 - - Carin:

Testa sibiriska katter! Det är många som sörjt att de inte kan ha katt som klarar dem. Min pappa får allergireaktion av typen plingplongtaxivarning bara en katt varit i ett rum men klarar våra i flera timmar (och då får han en allergitablett när han kliver över trappsteget, att han kunde tagit en i förberedande syfte så den faktiskt hunnit börja verka händer liksom inte...)

Till top