Sammanfattning 2013

Listor / Permalink / 0

Än är ju inte 2013 helt slut, men det känns ändå bra att sammanfatta det som varit såhär långt. Bloggen har ju funnits i snart ett år här, och det känns himla bra, även om datorn inte alltid samarbetar som jag vill. Listan har jag för övrigt tagit härifrån, men den har väl cirkulerat ett rätt bra tag på internet, och jag har sett den på flera andra ställen förut.

 

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut? Ja. Jag flyttade hemifrån och ihop med Eric, jag tog studenten och började på Högskolan, jag var på Gotland och i Berlin, och jag hade körtelfeber, även om det sista kanske inte är så himla roligt så har man det trots allt bara en gång i livet och aldrig mer!

 

 
 
 
 

Genomdrev du någon stor förändring? Ja, om man inte räknar att jag flyttade hemifrån till en stad jag knappt aldrig varit i förut, så vet jag inte vad som ska räknas. Det känns också ganska stort att ha flyttat ihop med sin pojkvän, och jag är så otroligt glad att det fungerar så bra!

 

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, men faktiskt! En av mina klasskompisar födde en fantastiskt söt liten bebis i somras, och det gjorde även en av mina före detta lärare. Ett par andra är dessutom gravida nu.

 

 

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? Den 6 maj skulle jag väl påstå. Det var då jag och Eric gjorde allting officiellt.

 

 

Dog någon som stod dig nära? Nej tack och lov inte. Men en rätt nära släkting är inte frisk just nu, och vi hoppas bara på att han överlever ett tag till.

 

 

Vilka länder besökte du? Tyskland. Och Sverige, såklart. Tror inte jag kommer åka över till Danmark innan jul faktiskt, annars hade det kunnat stå med på listan, men det får bli till våren!

 

 

Bästa köpet? Väldigt bra fråga. Vi har köpt en del möbler, och sängen är väldigt bekväm, men jag undrar om jag inte får säga att jag blev gladast hitills när jag hittade vår advents-ljusstake som är en likadan vi hade hemma när jag var liten!

 

 

Gjorde någonting dig riktigt glad? Att det trots allt var rätt smidigt att flytta ihop med Eric, och att ingenting har krånglat särskilt mycket. Man bråkar om småsaker ibland, men i det stora hela så är det bara jätteskönt att bo tillsammans.

 

 

Saknar du något från år 2013 som du vill ha år 2014? Ork. Orken att ta tag i saker, att göra klart i tid, och att orka med alla de där jobbiga måstena som finns i vardagen när man inte bor hemma längre. Kanske även orken att hålla mig frisk, för jag har varit nästan konstant småförkyld sen jag var sjuk i somras, och det går liksom inte över helt och hållet.

 

 

Vad önskar du att du gjort mer? Tränat, jag saknar att gå till gymmet bara den där enda gången i veckan. Och jag hade önskat att jag kunde ha rest lite mer, om än bra korta resor, men det blir väl nästa år.

 

 

Vad önskar du att du gjort mindre? Slösurfat istället för att plugga. Hade kanske hjälpt mina betyg lite mer.

 

 

Favoritprogram på TV? Vi har ingen TV här, men Awkward och Idol har jag följt i den mån jag kunnat. Julkalendern är rätt fin den också!

 

 

Bästa boken du läste i år? Oj, jag har mest läst om böcker i år, så det får väl bli min all time klassiker: Harry Potter!

 

 

Största musikaliska upptäckten? Hur allt bara släppte i slutet av trean och jag började förstå precis allting vi gick igenom på lektionerna. Tills det försvann en del över sommarlovet och hur jag sen dess har tappat massor. Men den där fantastiska känslan av att förstå allt i våras, den är nästintill oslagbar.

 

 

Vad var din största framgång på jobbet 2013? Jag har väl mest pluggat det här året, men på jobbet i somras var det nog när konfirmanderna faktiskt konfirmerades och vågade stå där uppe i kyrkan och läsa högt. Och att jag orkade vara där, trots körtelfeber (som jag inte visste om än).

 

 

Din största framgång på det privata planet? Att jag och Eric fungerar så bra ihop, såklart!

 

 

Största misstaget? Väldigt bra fråga. Tror inte det har skett så många större misstag, och jag tenderar att glömma bort sånt om det inte är allvarligt, så det är nog inget större i år.

 

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag var gladare. Mycket gladare! Allting har flutit på rätt fint i år tycker jag nog ändå. Såklart att det alltid finns motgångar, men annars har det mesta känts fint.

 

 

Vad spenderade du mest pengar på? Tror det går jämnt ut på Hyra/Mat i år faktiskt. Kan hända att Berlin också ligger där i delad topp 3, men hyran har nog gått på mer än hela den resan tillsammans gjorde redan.

 

 

Något du önskade dig och fick? Ja, vi hamnade i en fantastisk lägenhet på Möllan i Malmö, och jag bor tillsammans med den bästa jag vet!

 

 

Något du önskade dig och inte fick? Det är klart, så är det alltid. Men jag kommer inte på något specifikt just nu.

 

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Den var riktigt trist egentligen. Inte så många som grattade mig i skolan, jag bråkade med min dåvarande pojkvän och dagen var allmänt grå. Minns knappt ens om jag fick några särskilda presenter. Frukost på sängen är ju alltid trevligt, men i övrigt var den en rätt trist dag faktiskt.

 

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Att ha kunnat vara ute de tre varmaste veckorna på året - de tre veckorna jag låg sjuk i körtelfeber.

 

 

Vad fick dig att må bra? Att flytta, Eric, semester, att bli frisk från Körtelfebern, mina kompisar, min familj.

 

 

Vem saknade du? Balders-vännerna mest av allt. Hoppas på ett bra läger nästa år!

 

 

De bästa nya människorna du träffade? Det måste ju solklart vara mina nya klasskompisar! Tror inte det har blivit så många nya personer i övrigt ändå, men de är faktiskt riktigt bra, de jag lärt känna såhär långt.

 

 

Mest stolt över? Att jag hittills klarar högskolan, att jag klarar av att dela hem med någon annan som jag inte bott med hela livet, att vi klarade av att flytta hemifrån. Att vi trivs här och att allting bara fungerar så bra och flyter på!

 

 

Högsta önskan just nu? Att det fortsätter kännas såhär bra, och att det kanske till och med blir ännu bättre.

 

 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Jag tänker leta upp ett gym, jag vill ta tag i det nu. Jag kommer försöka ta tag i skolarbetet på en ny nivå. Jag vill försöka hitta mer tid för böcker, som jag inte känner att jag fick i år. Jag vill börja läsa helt och hållet för nöjes skull igen.

 

 
Till top