Hemma

Vardagligt / Permalink / 4
 
 
 
 
 
 
Lite såhär ser det ut i vår hall och vårt vardagsrum. I stort sett varje rum utom ena hallen är fyllt med bokhyllor längs flera av väggarna och de hyllorna är i sin tur överfulla med böcker, ibland i dubbla rader. Det fantastiska är att jag och mina föräldrar har läst i stort sett varenda bok minst en gång, och i många fall flera gånger.
 
Har ni också massa böcker hemma, eller ser det inte alls ut såhär hos er?
#1 - - helena:

men HUR mysig är inte din blogg??? Gud. Det ser iallafall precis likadant ut hos mig, vi har ett helt jäkla bibliotek hemma haha! Kram och glad påsk på dig :-)

Svar: Åh, men TACK! Blir alldeles rörd. Åh, ett bibiliotek, det är drömmen! Kram och glad påsk!
Beatrice Hallberg

#2 - - Madde:

Jag önskar att vi hade en bokhylla med synliga böcker i här hemma, men som det är nu har vi inte hittat någon bra plats för det. Alla böcker står i ett inbyggt skåp i väggen...lite tråkigt och oinspirerande. Men någon gång i framtiden så :)
Btw så såg det helt underbart ut med converse! Längtar tills jag kan ta fram mina, men det är några dm snö kvar här hemma så jag får nog vänta lite till :)

Svar: Ja, jag älskar alla våra bokhyllor, det är något jag kommer ta med mig när jag flyttar hemifrån också, bokhyllor. :)Oj, var i Sverige bor man om det är så mycket snö kvar? All våran vi hade har i stort sett smält bort vid det här laget tack och lov :)
Beatrice Hallberg

#3 - - Madde:

Bor i Hälsingland. De stora bilvägarna börjar bli torr, men de mindre vägarna är väldigt geggiga. Trottoarerna börjar också tina fram men annars är det väldigt mycket snö kvar. Skönt på ett vis för vi kan fortfarande vara ute på isarna och fiska/åka skidor/skoter... men man längtar efter att ta fram tygskor och förhoppningsvis går det snabbt nu i april :)

Svar: Wow, ja, det är ju en rätt bra bit härifrån!Ja, åka skridskor och så är ju jättekul, men jag älskar verkligen hur det är ute här nu, med runt 10 plusgrader i solen på dagarna, det är underbart verkligen. Men att åka skridskor missade jag helt i år, här blev ingen bra is alls i Halland :(
Beatrice Hallberg

#4 - - Madde:

Det är helt underbart här på dagarna med och solen värmer verkligen...vi har nog haft 10 grader med men sen blir det -10 på natten igen så det är en himla kontrast :) men fortsätter det så här så är nog snön snart ett minne blott :)

Svar: Då är det ju optimalt i Hälsingland nu! :) Vi har runt 1 plusgrad till 1 minusgrad på nätterna nu tror jag, jag var ute efter att solen gått ner nu ikväll och det var fortfarande 2-3 plusgrader ute, så det är rätt okej det också :)
Beatrice Hallberg

Till top