Torsdagslista

Vardagligt / Permalink / 0
Lånade den här listan från Hanna, som lånat den från Flora.
 
 
Fem saker som:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Upprör dig:
1. Antifeminism och Sexism.
2. Rasism.
3. Smal-idealen som syns överallt och hela tiden.
4. Att snön kommit tillbaka när det ska vara vår.
5. Vissa personers politiska åsikter.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Gör dig glad:
1. Mina fina vänner som jag älskar otroligt mycket.
2. När jag lyckas med matlagning eller bakning och det blir gott.
3. Vårsolen och alla vackra himlar att titta på.
4. Att jag idag fick hem 4 böcker jag köpt på adlibris.
5. Att trots att det är kallt fryser jag inte märkbart mycket i min vårjacka om jag har tjocktröja under.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Du älskar:
1. Att gå på konsert med band/artister man älskar.
2. Att jag ska åka till Berlin i sommar.
3. Att fotografera lite allt möjligt.
4. När man blir inspirerad och kreativ av andras bloggar.
5. Att ibland sitta ensam hemma och göra absolut ingenting vettigt alls.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Låtar du lyssnar mycket på för tillfället:
1. Well Well Well - Duffy
2. Almost Virgin - Sameblod
3. Sipping On The Sweet Nectar - Jens Lekman
4. Taro - Alt-J
5. Easy Me Down - Armand Mirpour
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Du gjort idag:
1. Varit i skolan.
2. Läst lite i Frida Vegas bloggarkiv.
3. Lyxat med att köpa hem en tidning och lite godis.
4. Hämtat ett bokpaket från Adlibris på ICA.
5. Varit trött eftersom jag sover både för lite och för dåligt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Händer i helgen:
1. Fikar med Linnea och pratar om resan till Berlin.
2. Firar farmors födelsedag eftersom hon fyllt år i veckan.
3. Kusingosa hemma hos farmor.
4. Se snön smälta bort (hoppas jag).
5. Börja skriva på Projektrapporten till Projektarbetet.
 
 
Till top