200 frågor

Listor / Permalink / 0
Svarade på samma lista för ett år sen, det inlägget kom upp igår. Nu svarar jag på frågorna, fast ett år senare och en del svar har ändrats en del!
 
1. Vem är du? Student boende i Malmö med pojkvän; fotoälskare och allmän nörd.
2. Attityd: Lycklig, blyg och samtidigt väldigt utåtriktad.
3. Ålder: 20
4. E-post: För bloggen är det [email protected]!
5. Hemsida: Bloggen.
6. Du kommer från: Falkenberg
7. Du bor: Malmö
8. Mentalitet: Glad men inåtvänd
9. Civilstatus: Sambo!
10. Stjärntecken: Vattuman
11. Mac eller PC? Mac. Har i stort sett helt vant mig av med PC.
13. Internet Explorer, Mozilla, Netscape eller annat? Safari, näst efter det kommer Firefox.
14. Din bästa egenskap: Lättlärd.
15. Din sämsta egenskap: Ångestfylld.
16. Husdjur: Inga.
17. Familj: Mamma & pappa, Eric.
18. Kroppsdel du har mest nytta av: Hjärnan och huvudet!
19. Kroppsdel du tycker bäst om: Ögonen och handlederna, hehe.
20. Jag sover: helst länge, men inte för länge.
21. Djur jag är lik: Enligt dagsfärskt test: Bäver.
22. Tror du på något? Ja, jag tror att det finns en gud, och räknar mig som kristen.
23. Frisyr: Mest uppsatt i boll/tofs, men snart avklippt till bekväm längd igen!
24. Hårfärg: Brun
25. Ögonfärg: Gröna med stänk av andra färger.
26. Längd: 1.66 enligt mitt pass!
27. Skostorlek: 39,5
28. Klädstorlek: S-L beroende på affär, men oftast M.
29. Gillar: Eric, min kamera, Instagram, glass och Malmös bussystem.
30. Ogillar: Idioter (som antifeminister och rasister), och tågkrångel.
31. Favoritmat: Är helt inne på asiatisk mat just nu, men från och med idag kör vi helvegetariskt i en vecka.
32. Favoritglass: All glass, hehe. Nej, men Riccardos i Halmstad kommer för alltid smaka bäst, annars SIA eller B&J's.
33. Favoritdessert: Vad som helst med glass, typ Marängschwiss.
34. Favoritpizza: Osäkert, hemlagad pizza säger jag då!
35. Favoritdryck: Falkenbergs-vatten, Vitamin Well Defence och 7-up.
36. Gillar du godis? Ja, det är helt okej, men äter allt mindre sånt.
37. Isåfall vilken sort? Polly. Alltid det godaste. Men gärna smågodis någon gång i månaden typ.
38. Favoritdrink: Inte Cosmopolitan i alla fall. Dricker inte alkohol, och är aldrig ute, så jag kan inga drinkar.
39. Favoritfilm: För många, men Amelie, HP & De Vises Sten, Den Hemlighetsfulla Trädgården (från -94) och LOTR är alltid säkra kort. Föredrar dock böcker.
40. Favoritdag: Lördag.
41. Favoritklädesplagg: Bästa byxorna i mönster från Monki, har tre par.
42. Favoritbok: Harry Potter. Alltid. Sen är jag ett stort fan av Här Ligger Jag Och Blöder av Jenny Jägerfeld också.
43. Musiksmak: Väldigt blandat, men några favoriter just nu är Warpaint, MØ och Linnea Henriksson. Det mesta går, dock aldrig Dansband, inte heller techno eller tung, tung metal med bara growl är riktigt min grej.
44. Favoritdoft: Nyklippt gräs, varm sommargata när det regnat, nybakt och Eric-lukt.
45. Favoritblomma: Förgätmigej. Cikoria och blåsippor tycker jag också om! Och Scilla.
46. Öl eller vin? Vin. Öl är ca det äckligaste jag vet.
47. Liknar du en kändis? Nej, det tror jag verkligen inte.
48. Senast köpta skiva: Inte den blekaste helt ärligt. Tror jag köpte Lily Allens Alright, Still på Folkets Park-loppis i höstas dock.
49. Senast film på bio: The Hobbit 2.
50. Bästa låten i världen: Kommer för alltid att finnas på The Sounds första album, och heta Seven Days A Week.
51. Senast lästa bok: Är mitt uppe i Välkommen till den här världen av Amanda Svensson, och den är min buss-bok. Innan det läste jag Hey Dolly av samma författare.
52. Favoritförfattare: Av allt jag läst, så gillar jag J.K. Rowling, Brian Jaques, Jenny Jägerfeld och Katarina Von Bredow bäst.
53. Skriver du dagbok? Nej, jag skriver blogg, har Instagram och Twitter istället numera. Har dock en dagbok, men den har inte blivit särskilt frekvent uppdaterad sen jag blev ihop med Eric, jag skriver mest när jag mår dåligt.
54. Bästa årstiden: Sen vår/tidig sommar.
55. Älsklingsfärg: Antar att det är svart, men gillar verkligen blått också.
56. Skulle aldrig ta på dig: Uggs. Foppa-tofflor. Prasselbyxor. Listan kan göras lång helt ärligt. (This can stand as it is, säger jag bara)
57. Vad ville du bli när du var liten? Dålig koll, men som jag skrev för ett år sen, så stod nog Cirkusprinsessa rätt högt, dock tror jag att det fanns annat också.
58. Blev du det? Ohnej, inte en chans!
60. Sportbil eller familjebil? Varken eller, bilar är inte min grej.
61. Katt eller hund? Hund.
63. Fobier? Svag klaustrofobi, och mer eller mindre spindelfobi.
64. Deppig eller glad? Glad för det mesta!
65. Politiskt insatt? Tillräckligt. Väger fortfarande mellan Vänstern och F!, men vet vad jag röstar på i EU-valet.
66. Värdesätter du ärlighet? Ja, det är viktigt. Allra viktigast i en relation.
67. Brukar du dra "vita lögner"? Ja, det händer, men inte för Eric.
68. Är det ok med vita lögner? Ja, så länge den inte skadar någon.
69. Känner du en mytoman? Ingen som jag vet är mytoman.
70. Har du pojkvän/flickvän? Ja!
71. Är du kär? Solklart.
72. Hur tidigt stiger du upp? Oftast 8 på vardagar, och runt 10 på helger.
73. Är det bra eller dåligt? Jodå, det är rätt skönt till skillnad från de tidiga mornarna förr i grundskolan och gymnasiet.
74. Vem/vilka vet mest om dig? Eric och Kajsa skulle jag tro.
75. Gillar du att slåss eller? Nej, det känns onödigt.
76. Vad har du på dig just nu? Bästa Monki-byxorna, tunna strumpbyxor, ett svart linne, bh och trosor.
77. Vad ska du göra ikväll? Gosa med Eric, kanske titta på en film.
79. Är du seriös? Ja, i det allra mesta jag hittar på.
80. Hur många handväskor äger du? Öh. En halv som hänger hemma i Falkenberg? Hade den till balen. Är inte en handväsk-person, föredrar tygkassar och Kånken-väskor.
81. Hur många bilar har du/ din familj: En halv för vi delar med farmor.
82. Hur många biologiska syskon har du? Inga.
83. Isåfall, vad heter de? -
84. Hur många timmar sover du per natt? Beror på när jag lägger mig, men det brukar sluta på runt 8 timmar.
85. Vem är snyggast i världen? Alex Pettyfer, det står jag fast vid.
86. Vad är du allergisk mot? Katter, kanske andra djur också.
87. Ska du duscha idag? Ja, det hade jag tänkt.
88. Vad är det för veckodag? Tisdag.
89. Vad är det för datum idag? 8 april
90. Vad gör du nästa år? Pluggar fortfarande här i Malmö, bor kvar på Möllan och är ihop med Eric. Njuter av våren och älskar den här staden, precis som nu!
92. Hårdrock eller synth? Synth. Det är lättare att ha synthmusik som låter som pop, än hårdrock som gör det.
93. Är du uppväxt i stan eller på landet? En lantlig stad. Eller nåt.
94. Har du utländska föräldrar? Nej. Supersvenne-familjen typ.
95. Gillar du att laga mat? Ja, det är fantastiskt!
96. Märkeskläder eller secondhand? Second hand, men jag börjar fundera på om inte kvalitet före kvantitet börja gälla för mig snart. Det gör det för skor.
97. Hur många par skor har du? 4 par. 3 par Converse och ett par Martens.
98. Är du sexuellt frustrerad? Nope.
99. Vem är snällast just nu? Eric, han lagade mat åt mig medan jag sov igår kväll och pysslade om mig med fotmassage.
100. Var har du ont? Nacken, måste börja gymma igen.
101. Använder du hårspay: Nej, det fastnar ändå inte i håret, så ser inte meningen med det.
102. Kan du stå på händer?: Nej, jag är inte atletisk någonstans.
103. Favoritsåpa alt. dokusåpa? Top Model. Och Sveriges Mästerkock. Om de ens räknas? 
104. Är du vidskeplig? Nej, inte direkt.
105. Favoritserie: Dragons: Riders och Berk, Dragons: Defenders of Berk, Gossip Girl, New Girl, eh... gillade inte serier förr, men har snöat in nu när vi har Netflix, hehe.
106. Gillar du seriehjältar? Vissa mer än andra.
107. Hur många Nina känner du? Ingen, så vitt jag vet. Om ingen heter det i andranamn?
108. Vad tycker du om idrott? Det är inte min grej. Jag gillar att gymma, men just idrott är överskattat i mina ögon.
109. Gillar du att fotografera? JA!
110. Gillar du musikaler? Ja, live. Helst inte på film dock.
111. Salt eller socker? Socker.
112. Tittar du på sport? Nej.
113. Om ja; vad? -
116. Om inte; varför? Det är meningslöst för mig. Utövar inte sport, tittar inte på sport.
117. Gillar du ketchup? Ja, det är gott.
118. Sushi eller hamburgare? Hamburgare, sushi är inte gott alls.
119. Små eller stora bokstäver? Stor först, sen små, som det bör vara i en korrekt mening. (this can stand as well)
120. Blyga eller framåt killar/tjejer? Ingen aning? Jag trivs med min pojkvän.
121. Är du bra på att måla? Nej, men jag hoppas på att övning ger färdighet.
122. Vad har/hade du mvg i? Engelska A&B, Kör A&B, Sceniska, GeMU A&B samt något mer musik-ämne, numera ligger jag bra till och på MVG-gränsen i Phonetics (B i betyg) och ett närapå färdigt betyg i Academin Writing, där allt hittills blivit A!
123. Vad har/hade du ig i? Ingenting. Fick göra omtenta på en kurs, och hade IG i Idrott i åttan, men inget annat.
124. Är du blyg? Ja, det är jag nog. Även om jag jobbat bort mycket av det.
125. Favoritlaget? -
126. Gillar du konst? Ja, jag planerar ett besök på Moderna Muséet Malmö snart också!
127. Favoritmålning? Föredrar foto, men hittade en trevlig i Berlin som hette något i stil med Street Noise och är kubistisk. Mycket trevlig tavla!
128. Vilket museum var du på senast? Bra fråga. Jag har otroligt dålig koll, men jag tror ärligt inte jag varit på museum sen Gotland, så muséet i Visby då, Fornhallarna tror jag det heter.
132. Har du utövat nån extremesport? Nej, usch.
133. Har du någon tatuering alt. piercing? Nej, men jag vill ha en tatuering någon gång. En välplanerad.
134. Vem är den hurtigaste personen du känner? Enkelt, min mamma! Tränar flera dagar i veckan och leder två pass själv.
135. Använder du smycken? Nej, eller jag har klocka och ett armband just nu, men oftast inte mer än det.
136. Är du feminist? JA!
137. Favoritinredningspryl i ditt hem: Så. Himla. Svårt. Val. har äntligen fått det röda IKEA PS-skåpet jag velat ha sen åttan, så det får bli det!
138. Är du glad nu? Ja, det är jag!
139. Var du glad igår? Ja, men lite väl lättirriterad.
140. Känner du någon som jobbar på sjukhus? Inte som jag vet, nej.
141. Vem skulle du vilja ge mjältbrand? Ingen.
142. Kaffe eller te? Te.
143. När grät du senast? I förrgår, kände flera veckors ångest och stress sippra ut och grät i säkert 20 minuter.
144. Sexigaste kroppsdel: Ögon.
146. Du har kysst: (alt.) 0-10 / 11-20 / 21-40 /slampa: Vad är detta för fråga ens? 4 pers.
147. Sexuell läggning: Hetero.
148. Du har: (alt.) pojkvän / flickvän / både och: Pojkvän/Sambo.
150. Bästa plats på jorden: Tough choice mellan London, Berlin och Malmö alltså.
151. Har du kompisar som bor utomlands? Nej, men kanske om ett tag!
154. Föddes du med någon sjukdom? Nej.
155. Har du någon kronisk sjukdom? Nej, men finns risk för en del.
156. Har du genomgått en operation? Nej.
157. Har du brutit ett ben? Nej, inte det heller.
158. Har du åkt ambulans? Nej.
159. Har du svimmat någon gång? Nej.
160. Har du blivit kramad? Solklart.
161. Har du saknat någon? Ja.
162. Har du blivit jagad av en polis? Nej.
163. Föredrar du att ringa eller skicka SMS? Smsa, gillar inte att prata i telefon, inte heller att ringa.
164. Vad skrämde dig om nattens om barn? Nästan inget, jag var ett lugnt barn med snälla fantasi-spöken som fanns bakom soffan och matades med pappersbitar.
165. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota.
166. Känner du någon med samma födelsedag som dig? Nej, faktiskt inte.
167. Kan du rulla med tungan? Vet inte? Men kan göra en sån där tratt typ!
168. Dansar du i bilen? Nej, haha.
169. Har du varit i några andra världsdelar? Nej, bara i Europa.
170. Har du varit med om en bilkrasch? Nej.
171. Favoritcitat ur film: "After all this time?" "Always." (Still this.)
172. Senaste låt du lyssnade på: Någon i ett sommarprat.
173. Vad gör du när du är uttråkad? Sätter mig vid datorn, tar en promenad, går ut i köket och experimenterar.
174. Värdefullaste ägodel: Min dator. Sen kameran.
175. Om du var tvungen att skänka bort 25 000 till välgörenhet, vem skulle få dina pengar: Jag vet inte, men jag skulle dela upp mellan Röda Korset, Greenpeace och kanske Läkare utan Gränser. Jag skänker redan månadsvis till Röda Korset.
176. Favoritpålägg: Testar ju att leva som vegetarian en vecka, så ost kommer bli pålägget nummer ett. Och Philadephia-ost.
177. Vilket är det vackraste ordet/orden du vet: mjuk.
178. Är du långsint: Otroligt. Men jag försöker att inte tänka så.
179. Vad gör du i sommar: Hoppas på ett jobb, bor i Malmö, har picknickar och utforskar Skåne, samt åker till Gotland i slutet!
180. Vad fascinerar dig mest hos andra människor: Deras åsikter. (this can stand)
181. Spelar du nåt instrument? Ja, elbas och piano, sjunger och plinkar då och då på gitarren i Falkenberg. Trummar på ca allt hela tiden också, men kan inte sitta vid ett riktigt trumset. Saknar musiken numera dock.
182. Vilken person i hela världen skulle du helst vilja träffa, och varför: Frida Vega Salomonsson, som jag har en liten blogg-crush på. Cool, verkar otroligt trevlig och har sjukt grymma åsikter!
183. Senaste konsterten jag var på: The Sounds på KB i Malmö sista November förra året!
184. Samlar du på något? Har försökt börja på en rolig samling med udda läskburkar, men tror det kommer skita sig helt ärligt. Samlar på damm istället.
185. Om du fick en resa helt gratis: Så skulle jag tågluffa i Europa med Eric, för det ville vi, men hade varken tid eller råd med.
186. Favoritparfym? Gillar Cleans White Woods, som jag planerar att köpa när jag har råd.
187. Använder du nagellack? Ja, det händer. Oftast ett silverglittrigt som sitter bra och inte flagar så farligt.
188. Hur många nycklar finns det i din nyckelknippa? 5 eller 6 stycken på den jag har här i Malmö, 3 eller 4 på den gamla knippan som går till dörrar och cykel i Falkenberg.
189. Vilken svordom använder du mest? Jag vet inte, jag tror inte jag svär så mycket längre. Fuck är dock en bra gissning, eftersom jag pluggar Engelska.
190. Tror du folk pratar bakom ryggen på dig? Ingen aning.
191. Hur många stolar står runt ditt köksbord? Två.
192. Äter du frukost dagligen? Ja, i princip. Inte alla helger, men varje morgon som innebär skola.
193. Är dina dagar fullbokade och stressiga? Lugna, och det är skönt.
194. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Nej, verkligen inte. Ibland läser jag, men det påverkar inte om jag äter det eller inte.
195. När kräktes du senast? Minns inte. Det har inte hänt på många, många år.
196. Vad gör dig ledsen? Antifeminister och rasister, att SD sitter i Riksdagen, mm.
197. Vad gör dig glad? Att våren är på gång, att jag får bo kvar i lägenheten med Eric i ett år till, att vi ska till Gotland i sommar igen och att Eric följer med den här gången.
198. Vad är den mest irriterande frågan? Vad som helst av nyfikna småbarn.
199. Vad tycker du är romantiskt? Jag är ingen klassisk romantiker, men jag gillar genomtänkta gåvor när det firas saker, och allmänt visande av kärlek i vardagen.
200. Hur många barn vill du ha? Max 3, men då ska andra omgången råka bli tvillingar.
 
Kanske fyller jag i samma lista om ett år igen, det kan bli spännande det här!
Till top