Påsken

Firanden & Högtider / Permalink / 2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det blev en riktig bildbomb från påsken i år, och då har jag inte ens delat med mig av alla bilder, men de ligger uppe för vänner och familj på Facebook istället. I vilket fall så åt vi fantastisk mat som alla hade haft med sig, åt en helt fenomenal påsk-tårta som var en rulltårta med vackert mönster och fyllning med smak av mango och vit choklad. Den lilla bakelsen på ena bilden är pappas, eftersom han varken tål ägg eller mjölk, och då får han alltid en liten special-bakelse när det inte går att ta bort ägget som han inte alls kan få i sig.

Jag tog med mig min yngsta och äldsta kusin och plockade vitsippor, men den lilla ville hellre plocka trädsvampar. Under tiden sköt min pojkvän och mina två andra kusiner pilbåge på fältet mitt emot huset. Vi testade också lite, men det var lättare med pilbågarna på skytteklubben när man testade som liten. Jag är för övrigt näst äldsta kusinen av fem, och den enda av oss som inte har syskon. De två yngsta är syskon och bor i det här fantastiska huset, och de två som båda är ett och ett halvt år ifrån mig, fast åt olika håll, är syskon. Tre av fem har dessutom superrött hår, och jag önskar ofta att jag också hade fått den fantastiska hårfärgen.
 
Det var otroligt varmt på påskdagen när vi firade med släkten, och vi satt ute utan strumpbyxor och skor tills vi åkte runt halv sju på kvällen. Det fantastiska i skålen på en av de senare bilderna är en god apelsinfudge som Tuva gjort. Det är också hon som gör de fantastiska tårtorna, så om ni sett en tårta på bild här någon gång, inklusive den på bilderna här, så är det nästan garanterat hon som gjort den!
#1 - - Agnes:

haha, åh vad gullig du är! Du kan få lite av min färg, är väldigt trött på det!

Svar: Haha, äsch då! Du, vi kan byta. Jag är oändligt trött på att ha tråkigt, brunt hår!
Beatrice Hallberg

#2 - - Celine:

Så mysiga bilder!

Svar: Tack så mycket! :)
Beatrice Hallberg

Till top