Tips #4

Tips & Guider / Permalink / 1
Jag tänkte att vi skulle ta en titt på vad jag hittat och uppskattat på internet sen sist. Det blir en rätt mycket längre lista än vanligt, men jag tänkte faktiskt att de här inläggen ska få en egen kategori. Jag tycker att det är så svårt att sätta namn på de där sabla kategorierna bara, så vi får se vad jag döper den till, jag lovar att slänga upp ett inlägg om det när det händer i alla fall! Nu kör vi igång med tipsen i sig.
 
Jag hade en period när jag återkom till alla de gamla sommar- och vinterpraten i P1, och det är ju en helt fantastisk grej att bara sätta sig med om man har tid över och inte orkar läsa, surfa på internet eller något annat där man behöver koncentrera sig. Jag brukar sitta och pyssla när jag lyssnar, men man kan såklart hitta på något annat. Alla praten i P1 hittar ni här.
 
Frida Vega Salomonsson driver en av mina absoluta favoritbloggar. Hon skriver bra, har en syn på saker som jag oftast håller med om, och argumenterar för sin sak på ett trevligt och sakligt sätt, oavsett om någon säger emot henne. Att hon dessutom hanterar sin kamera med bravur och att bloggen är fylld med dessa otroliga bilder gör knappast saken sämre. I inlägget jag vill länka här (HÄR), diskuterar hon hur viktigt det är att tänka på hur man visar upp sina matvanor som bloggare, och även kommentarerna och hur hon besvarar dem tycker jag är vettiga att läsa.
 
 
Det här är ännu en helt otrolig lägenhet jag hittat via folk som har länkat på Facebook. Den är på 17 kvadrat, men har alla rum som krävs för att den i princip är byggd enbart på höjden. Jag tror aldrig jag har sett något mer fascinerande, och den slår den jag la ut i förra tipset med hästlängder!
 
 
Även Julia driver en av bloggarna jag hängt på länge, om än i perioder. Här skriver hon ett superbra inlägg om hur man gör matlagning roligare. Jag tycker matlagning är jättekul själv, men vet att många av mina kompisar som pluggar med mig och bor själva tycker att det är supertråkigt, framförallt att laga mat åt bara sig själva. Det här inlägget hoppas jag kan hjälpa någon där ute.
 
 
Chris, eller Christina som hon egentligen heter, driver bloggen pravda där hon just nu kör en serie med tips från tjejer om tjejer, mest inriktat på vaginas och sex, mens och andra tillhörande saker. Första delen i serien hittar ni här, och den är verkligen superbra! Den handlar om mens, kost och ph-balans, och den är dessutom illustrerad av Sophie Whiskey Tango.
 
 
Det här gamla inlägget från Regina där hon har förenklat något så roligt som Cakepops! Jag har länge velat prova, men det är så jobbigt om man som jag inte bakar tillräckligt ofta. Jag tror dock att det här är något jag kommer testa så fort jag hittat en bra sorts pinnar att sticka ner!
 
I ettan pluggade jag spanska för femte året, och vi fick varsin dator i skolan att jobba på (den jag köpte ut sen). Vår spanskalärare visade oss den här sidan, där man kan plugga bland annat spanska, enngelska, tyska och franska ord, och samtidigt donera riskorn till länder där de behövs! Man skapar ett konto, och för varje rätt svar i någon av kategorierna man väljer, så skänker man 10 riskorn. Inte så mycket, kanske ni tänker, men tänk när man svarat rätt på 100 frågor, redan då har man skänkt 1000 riskorn! Och det går så himla fort samtidigt som man lär sig saker. Win-Win situation liksom!
 
 
Sist, men inte minst, den här fantastiska fotografen, Oleg Oprisco, som tar alla sina bilder med två gamla, analoga kameror. Alla bilderna på sidan här är helt magiska, och man kan i princip bara drömma om att ta såna. Även en kort intervju med honom finns här, och den är på engelska. Hans portfolio finns länkad till på sidan, om man vill se fler av hans otroliga fotografier.
 
Några andra såna här inlägg har också ploppat upp under tiden sen mitt senaste inlägg. Bland annat Floras senaste, som lades upp igår. I det har hon dessutom tipsat om ett par av sina andra tips-inlägg, så kika in där också vettja! Om inte annat för att hennes blogg är otroligt vacker och bland de bästa som finns där ute!
 
(Alla bilderna tillhör länken som ligger under bilden.)
#1 - - Frida Vega S:

<3

Svar: Du förtjänar all praise i världen!
Beatrice Hallberg

Till top