Växthuset

Malmö / Permalink / 4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi har ett litet växthus (som faktiskt kommer från IKEA) i fönstret där vi har några små odlingar. Jag tror att jag har visat det här förut, men det växer ju hela tiden! Växthuset i sig är inte så jäkla bra, det håller faktiskt inte ens tätt på toppen och man kan inte lyfta det i handtagen. Men i övrigt är det bra, för det är lätt att flytta alla krukor på en gång, så det duger. I det växer blåklint, solrosor, gräslök och persilja. Vi ska snart plantera om, men det får bli när jag har lite mer tid och ork, kanske nästa helg eller så. Tills dess vattnar jag och har dem på den mest soliga platsen i lägenheten!
#1 - - oroshjärta:

men åh!

Svar: Ja, det är fantastiskt!
Beatrice Hallberg

#2 - - vanja:

mysigt :D

Svar: Supermysigt! :D
Beatrice Hallberg

#3 - - Frida H:

Så härliga bilder!

Svar: Åh, tack så jättemycket!
Beatrice Hallberg

#4 - - Lisa:

Fy vad kul med odling! Har du köpt plantorna eller börjat med frön? Planterade lite olika frön för någon vecka sedan basilika och solrosor bl.a. Och nu har det börjat komma skott. Jag hoppas på att de blir lika fina som dina:)!!

Svar: Ja, superkul! Jag började med frön, det tog kanske 1-2 veckor innan de hade kommit upp ordentligt, och jag har ju satt pinnar i jorden och snurrat ståltråd runt, för de började bli för långa för att klara sig själva. Tror dina kommer växa precis lika fint! Lycka till! :)
Beatrice Hallberg

Till top