Vegetarisk Pizza #2

Recept / Permalink / 0
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi har levt som vegetarianer i en vecka nu (så jag kan bocka av det från min Bucket List för övrigt), och vi har testat ett nytt recept alla dagar utom två. Vi gjorde två pizzor den här gången, och jag hade med mig en matlåda till skolan idag med lite rester. Mina klasskompisar såg detta, och ville helt enkelt ha receptet på degen. Så eftersom förra inlägget var på fyllningen, så kommer receptet på degen här! (Jag kommer översätta till engelska längre ner för ett par av dem är internationella studenter)
 
Du behöver:
2 pizzor
 
50 g jäst
1 1/2 dl ljummet vatten
2 msk olja
1/2 tsk salt
4 1/2 dl vetemjöl
 
Smula den färska jästen i en bunke och lös upp den i det 37° varma vattnet. Tillsätt övriga ingredienser och knåda länge till en deg. Jäs övertäckt i en timme, och baka sedan ut till perfektion!
 
 
You need:
2 pizzas
 
50 g yeast
1 1/2 dl of 37° water (fingerwarm)
2 tablespoons oliveoil
1/2 teaspoon salt
4 1/2 dl plain white flour
 
Crumble the yeast into a bowl. Pour the fingerwarm water into the bowl and let the yeast resolve. Add the other ingredients and knead it to a dough. Let it rise for an hour, covered by a piece of cloth. Bake to a lovely pizza using whatever filling you want!
Till top