Peter Lyon & LOTR

Gotland 2014 / Permalink / 2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(Detta är förhoppningsvis det sista förinställda inlägget nu!)
 
Alltså, bilderna. Det där är ett av de coolaste ögonblicken i mitt liv, och jag skämtar inte ens. Men vi tar det från början: Medeltidsveckan bjuder på otroligt många fantastiska möjligheter och mycket kunskap. Och i år hade de bjudit in skaparen av svärden i Sagan om Ringen och Narnia! Så ja, vi beställde biljetter till hans föreläsning och fick massa intressanta fakta och bland annat hur det går till backstage och sånt. På bilderna ser ni alltså Aragorns svärd - både den riktiga, smidda varianten, och kopian i plast som används under inspelningarna av olika anledningar - Aragorns svärdsslida, Sting (!) och Peters svärd från Narnia-filmerna. Vi fick även hålla i dem och känna på tyngden, men de bilderna är inte alls lika roliga att titta på här (fula miner av alldeles för mycket glädje och "jag fattar inte att jag håller ett svärd som riktiga Hollywoodstjärnor hållit i"-känslor).
Nu ska jag dock släppa detta och gå vidare, men spara detta i minnet. För det är inte varje dag man pratar med någon som gjort såna här otroligt vackra saker, och definitivt inte varje dag man får veta hur han går till väga.
#1 - - mot plus:

häftigt!

Svar: Väldigt! Och väldigt intressant också!
Beatrice Hallberg

#2 - - Sandra Leone:

Det ser megafint ut

Svar: Åh, ja, tack! En av mina häftigaste grejer någonsin!
Beatrice Hallberg

Till top