2014 Januari-April

/ Permalink / 1
Som Sandra Beijer skrev, så är ju December månaden för årssammanfattningar. Jag valde att för en gångs skull blicka bakåt i arkivet för i år, och göra en liten jag också! Jag gör precis som hon en uppdelning där jag börjar med Januari till April, för att det känns enklast. Helt enkelt är det så att jag snor det mesta av formatet rakt av. Dels för att det passar fint här på bloggen, och dels för att främst de första fyra månaderna var rätt glesa här på bloggen.
 
Januari
 
 
Jag insåg när jag letade igenom arkivet för Januari att jag inte hade bloggat alls förrän 25 januari, så himla skumt. Minns inget av varför det blev så, men jag mådde väl kanske inte så himla bra psykiskt. Mest verkar jag ha tagit oändliga promenader i snön och kylan, läst tidningar och köpt tulpaner. Jag vet att jag dels hade min första omtenta och att andra terminen på högskolan började här.
 
Februari
 
 
Februari verkar inte ha varit mycket gladare, men vi började i alla fall ha brunch varje söndag! Solen började värma och det blommade oändliga mängder av små gula blommor på kyrkogården vid Gustav Adolfs Torg. Jag skrev om städning, smoothies, och så fyllde jag ju 20 år! Det firades med paket och glass till frukost, pyntad med små ljus i.
 
Mars
 
 
Allting verkade bli lite bättre i Mars, och Kajsa var här och hälsade på. Vi åt storfrukost, jag lagade mycket mat hela tiden och bloggade en del om det. Sen var jag i Falkenberg och gick på stranden varenda dag. Jag slog in pappas försenade födelsedagspresenter och fortsatte äta söndagsbrunch varje vecka. I allmänhet mycket mat, och jag antar att jag även var en del i skolan, såklart.
 
April
 
 
Det började bli varmare på riktigt, och våren kom till Malmö. Körsbärsträden började blomma, vi åt allt godare söndagsbruncher och sen blev det påsk. Vi åkte hem till Falkenberg och gosade med 3 hundar och en katt, åt god mat hos min farbror med familj, jag tog kort på min yngsta kusin och på kvällen gick jag och Eric ner till stranden och gick barfota i vattnet. Det var inte riktigt tillräckligt varmt egentligen, men vi gjorde det i alla fall. Vi åt riktigt mycket vegetarisk tacos på hårda skal och fortsatte laga massor av mat, varje vecka ett nytt tema.
 
Maj till Augusti tänkte jag att vi tar om en vecka faktiskt. Men jag märker redan här hur mycket jag utvecklats både på ett personligt plan och som fotograf sen början av det här året. Bara på de här fyra månaderna utvecklades jag uppenbart rejält, och även hur jag redigerar mina bilder verkar ha ändrats rejält. Vi får se hur stor skillnad det blir till slut!
#1 - - Maria:

Åh jag älskar årssammanfattningar av just den anledningen, man ser hur mycket man har utvecklats under året! Jag sitter och pysslar på min sammanfattning och det är så stor skillnad på mig och mina bilder från början av året fram tills nu!

Så fint att se hur det går mot vår i dina bilder. :)

Svar: Ja, det är jättespännande! Kul också att titta bakåt i arkivet, även om mitt ligger på en annan blogg mestadels, haha. Men det är rätt knäppt hur bra man trodde man var för flera år sen, mot vad man känner nu att man var, hehe...
Och ja, det blir roligare och gladare bilder, det märks! :)
Beatrice Hallberg

Till top