2014 September-December

/ Permalink / 0
Så var det dags för den sista och avslutande delen i Årssammanfattningen. September till December. Även om december inte är slut än, så får den vara med här av förklarliga skäl. Jag har bara sammanfattat delarna av December som redan varit, det kanske kommer en liten extra senare, vem vet?
 
September
 
 
September var som en förlängning av Augusti, det var ganska varmt, men skillnaden är att jag gjorde saker och minns dem. Jag vet att jag mådde otroligt dåligt psykiskt de två första veckorna av September, men på något vänster lyckades jag ändå göra saker. Jag hade första träffen med Skåne-folket från Sandra Beijers brevvänsinlägg, vi hade första träffen med Bokcirkeln, jag gick på min första demonstration och gjorde äppelmos (som tyvärr möglade innan jag hann använda det... Himla tråkigt). Jag lagade massor av ambitiös mat, som hel kyckling i ugn, och åkte hem till Falkenberg mycket och ensam. Firade mina småkusiner och var på utflykt med mamma till Sumpafallen.
 
 
Oktober blev bättre. Jag hoppade av skolan på riktigt, fick hem lite saker från Erics morföräldrars ställe i Ugglarp och inredde med dem, drack mycket te och hade andra och tredje mötet med bokcirkeln. Läste Steglitsan men hängde inte riktigt med. Tog ett par promenader i solen och började brodera lite smått igen. Mot slutet kom pappa hit för att följa med mig på info och blodprov, ska berätta mer om det när det blir aktuellt. Vet att jag skrev det i det inlägget också, men jag väntar fortfarande på provresultaten, så det får vänta. Efter mötet och blodprovet så gick vi och fikade på St. Jakobs, gick till Botaniska Trädgården och såg Gudrun Sjödén-utställningen på Kulturen. Sen tog vi varsitt tåg åt olika håll för att komma hem.
 
November
 
 
November började med Erics 20-årsdag. Vi åkte hem sista oktober och åt den fantastiska maten längst upp till vänster, som är Vildsvin tillagat i runt 4-5 timmar, palsternackspuré, rödvinssky, smörstekta kantareller och syrade jordärtskockor! Så himla lyxigt, helt enkelt. Sen var vi där över helgen, och det är inte förrän två veckor senare jag gör resten, eftersom jag blev sjuk. Pysslar ihop garnbollar till en julklapp, sitter med pärlor och mina tänger och ståltråden, har ännu en träff med bokcirkeln och gör Kalops på skånskt vis. Sen blev vi barnvakter över en dag, och det var så himla mysigt! Sen kom ju pappa, och det var ju faktiskt också i November, men det kom inte med.
 
December
 
 
Sakmakarlistan från representera alla listor jag skriver just nu, och sen är det ju allt ni fått se redan i princip. Jag sitter med raggsockor på så fort jag är hemma, slår in och planerar och handlar julklappskalender-paket, och så äter jag mozarella med tomater till lunch då och då. Så mycket mer är det inte, förutom helgens utflykt till Växjö som jag ska visa snart!
 
Så var den sammanfattningen över, och jag tycker det märks att jag lärt mig hantera kameran mycket bättre, att vi är kompisar på riktigt nu efter ett och ett halvt år. Nu hoppas jag bara på att vi snart får tillbaka internet, så att jag kan visa er bilderna från Växjö också. Men vi jobbar som sagt på det, och det får lösa sig så fort det gör det! Tills vidare försöker jag uppdatera här så ofta jag har någon som helst möjlighet till det.
Till top