Julklapparna

Köpt & Fått / Permalink / 1
Jag tänkte ju ha visat er julklapparna igår, men alltså, ljuset bara försvinner när jag har tid, så det fick bli idag i stället! Här är de alltså - julklapparna. Eller ja, de flesta. Några fick jag tillsammans med Eric också, och de ligger hemma hos honom.
 
 
 
 
 
Här ovan finns två Maybelline Babylips, ett spaghettimått, en tesil formad som en robot, ett par sockar stickade av mamma, ett par otroliga vantar stickade av farmor, boken Middag för Tjuga, och mitt alldeles egna Hogwartsbrev! Förstår ni!? Det är alltså min fantastiska pojkvän som fixat det här. Eller, jag menar... Det är ju uppenbart att de måste ta in eleverna senare när de inte är så bra på engelska som 11-åringar, heh...
 
På andra bilden finns två av de eftertraktade kokböckerna jag velat ha ett tag! Bonniers Vegetariska, som är helt otroligt bra och gav oss årets nyårsefterrätt, och Green Kitchen Stories på svenska, som verkar grymt bra den också! Och på båda bilderna har jag lagt upp sakerna på en annan julklapp - nämligen en supergosig filt! Den var inte i färgen jag önskade mig, men den var helt sjukt fin och mjuk, så vad sjutton gör det? Antagligen var ljust turkost roligare än grått oavsett, haha.
 
Sakerna som ligger hos Eric är ytterligare en kokbok, Allt i en gryta av Lisa Lemke, samt två påslakanset, ett underlakan, presentkort på IKEA som räcker till två skrivbordsstolar, samt en Happy Lights-ljusslinga i vitt! (Och jag har säkert glömt någon grej, men då får det vara så). Men de sakerna får ni väl se när de är i lägenheten senare helt enkelt!
 
Egentligen tycker jag ju inte särskilt mycket om konsumtion, men jag känner också att jag själv köper otroligt lite saker, så jag önskar mig helt enkelt det jag behöver när jag önskar mig till jul och födelsedag. Och så är det ju roligt med paket?!
Ni då? Fick ni vad ni önskade er? Har ni kanske lagt ner julklappar helt, eller fyndar ni på mellandagsrean i stället? Berätta gärna!
#1 - - Elin :

Åh Green Kitchen Stories kokbok <3

Svar: Ja, den är grymt bra verkligen!
Beatrice Hallberg

Till top