Tips #2

Tips & Guider / Permalink / 1
De senaste veckorna har jag återigen stött på en hel del bra grejer. Lite musik, lite öppet arkiv på svt och ett par grymma blogginlägg. Så här kommer en omgång tips igen!
 
 
 
 
 
 
Svt har ju som många vet ett öppet arkiv, men när någon i en grupp tipsade om att de har första säsongen av Grynet uppe blev jag helt lyrisk! Så gå in här om ni är sugna på lite nostalgi, både i form av en grym TV-karaktär och musiken (som var den som spelades när jag var runt 7 år gammal).
 
 
 
Om jag för något år sen när vi spelade Sting-låtar på ensemblen i skolan hade insett att hans dotter är en grym artist och musiker, så hade jag kanske föreslagit att vi även hade spelat någon av hennes låtar. Jag önskar att jag hade hittat den här låten redan då, och inte nu i veckan. Länk till Spotify. (Om någon som inte har Spotify vill söka efter låten på annat sätt är det I Blame Coco - Caesar ft. Robyn)
 
 
 
UnderbaraClara, en av mina stora idoler på många sätt, skrev för några dagar sen ett grymt inlägg på sin blogg. "Och så undrar folk varför jag kallar mig feminist" kallar hon det, och ni hittar det här.
 
 
 
 
 
 
 
Den här grymma debattartikeln skriven av några av Sveriges största kvinnliga musiker, artister, producenter & låtskrivare. Om att kvinnor inte får glömmas bort i musikbranschen, om att de är fler än man tror och att det är viktigt att de uppmärksammas - för alla de där tjejerna som tror att de är ensamma om att spela ett ovanligare instrument än piano och gitarr, eller för de som vill skriva musik eller stå bakom musikerna istället för på scenen. Några av de som skrivit på är Lykke Li, Robyn, Laleh, Linnea Henriksson och så många andra grymma kvinnor i musikbranschen!
#1 - - Pouline:

sv: tack! puss

Till top