Uppsats

Malmö / Permalink / 3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det blir inget Copenhagen idag trots allt, vi skjuter upp det en månad. Jag insåg någon gång igår att jag hellre sitter och finputsar extra på min uppsats innan inlämning, när jag vet att jag måste få ett betyg på den, än att åka till Köpenhamn och roa mig när jag inte känner mig helt hundra färdig. Bilderna är från i torsdags när jag satt och skrev efter skolan och drack te i en av mina nya muggar (!) som jag fick i födelsedagspresent men inte har visat upp här än. Mitt bästa porslin och nu äntligen är det mitt! Eller ja, delar av det. I vilket fall som helst, deadline är 16.00 idag, så nu ska jag ta tag i det sista på den här uppsatsen och skriva och peta i texten.
#1 - - natalie:

åh alltså vad heter det där porslinet och var kan man införskaffa sig det?

Svar: Mon Amie från Rörstrand! Finns lite överallt, men jag fick mitt i present. Såg dock att det fanns på Åhléns City här i Malmö, så kolla Åhléns eller googla!
Beatrice Hallberg

#2 - - EVELINA:

Hoppas du fick uppsatsen så bra som du ville ha den! Ibland är man bara tvungen att prioritera bort roliga grejer för att få gjort sånt som måste göras och du har säkert extrakul i Köpenhamn om en månad när du inte har någon uppsats som stressar! :)

Svar: Jodå, det kändes fint att lämna in i tid, och jag hoppas den blev okej! :)
Beatrice Hallberg

#3 - - natalie:

sv: tack så mycket! har sätt det där porslinet på så många bloggar och det är ju så himla fint, vet ju dock inte så mycket om namn och sånt så jag visste inte alls hur jag skulle hitta de här - så tack ännu en gång!

Svar: Verkligen ingen fara! Har alltid älskat det, vi har haft några gamla koppar hemma när jag var liten, de var från 50-talet, men porslinet i de gamla är väldigt omtåligt, så de håller inte som de nya gör. Och är mindre, de nya är större!
Beatrice Hallberg

Till top