Rostad Tomatsoppa

Recept / Permalink / 0
 
 
 
 
 
 
 
 
 
För några dagar sen gjorde vi den här rostade tomatsoppan! Den var helt okej god, men nästa gång ska jag krydda bättre. Receptet fick jag dels härifrån, och dels härifrån. Själv använde jag en hel gul lök, 6-7 stora tomater och sen hade jag i en vitlök som i receptet. Sen kryddade jag och invigde vår nya stavmixer som jag älskar! Körde sen i ett par skivor av brödet på bilden, ett gott ljust bröd med rätt mycket smak i.
Och drycken till? Vin, kanske ni tänker! Men nej. Det är jordgubbssaft. Mycket godare, mycket billigare, och mycket bättre i allmänhet. Den här är på fin flaska och den godaste vi hittat som man köper och inte gör själv.
 
Idag åker vi tåget hem till Falkenberg för att ta det lite lugnt, rösta i valet och fira min tant Tuvas födelsedag (och mors dag)! Men det får ni se efter helgen!
Till top