Att greja med pärlor

Malmö / Permalink / 3
 
 
 
 
 
 
 
Jag har mycket tid nu för tiden, eftersom jag varken pluggar eller jobbar. Jag har lite lagt min NaNo-roman på hyllan, och tänker att i år vinner jag inte heller, men den här kanske jag kan avsluta utan NaNo, till skillnad från den förra som jag bara la ner totalt.
 
Vad som däremot tar tid, och som kräver tid, det är julklapparna! Julklapparna, och en liten julklappskalender som jag och Eric gör åt varandra. 24 små julklappar, och sen en större på julafton också. Så varje dag är gränsen för vad saker får kosta 20 kr, så sammanlagt 480 kronor under hela tiden. Just jag har bestämt mig för att mest göra saker själv, så att mina 480 kronor mest går till eventuella material-inköp och inte färdiga prylar.
Därför lägger jag just nu mycket tid på pyssel, hantverk och annat pill och grejande som ju då ska bli antingen julklappar till folk, eller något till paketkalendern.
 
Och nu kanske ni undrar typ, "jaha, hur får du idéer till allt du ska göra då? Hur sjutton får man ihop 25 saker?". Och nej, det är ta mig sjutton inte så enkelt. Men här är Pinterest min bästa vän! Jag har pinnat saker på två konton i vad jag tror är snart tre år, så jag har en rätt stor bas med saker man kan hitta på och göra. Där finns så otroligt mycket, och mycket som känns både fånigt och fult, men man hittar även många guldkorn. Det tar dock tid, och eftersom allas smak är olika, så är det självklart inget som heter fint och fult som stämmer för alla.
 
Vill man kika in på min Pinterest, så finns den här!
#1 - - Daisy:

vilken gullig idé att ge 25 små presenter!

Svar: Det är faktiskt en sån grej jag fått med mig sen barndomen, typ att mamma delade upp ett pussel på 24 dagar, eller en låda lego, men nu har vi liksom gått över till småsaker istället. Men det är supermysigt att hämta och öppna ett litet paket varje morgon från 1 december och fram till jul!
Beatrice Hallberg

#2 - - Anna María:

Vilken lyx att ha så mycket tid för egna projekt!

Svar: Kanske, men det är ju för att jag varken jobbar eller pluggar den här terminen, och det har mest varit jobbigt egentligen... Men visst, det är underbart att hitta på något att göra!
Beatrice Hallberg

#3 - - Alicia:

Aaah, paketkalender är jag uppvuxen med - vilken fulländad lyx! Och då har min mamma fyra osnutna ungar. Fatta hur många paket!

Om du inte hunnit färdigställa alla småklappar redan, och även om du har det vill jag tipsa om den l i v s f a r l i g a sidan craftgawker.com. Där kan vi snacka inspiration tills en dånar. I allmänhet mycket bättre källhänvisning än Pinterest eftersom alla inlägg synas och godkänns av admin. Och så. mycket. fint.

Lycka till med julstöket kompis!

Svar: Åh, jag också! Trodde nästan jag var ensam i Sverige, haha. Dock är jag ensambarn, men 24 paket är ju svårt nog!?
Åh, älskar den sidan också! Tycker dock att Pinterest är mer lättanvänt, men sitter ofta på craftgawker också! Och pinnar saker jag hittar där, hehe. Tror att jag kanske, kanske har alla 24 saker nu, där ungefär hälften är hemgjorda, vilket är bättre än förra årets 3! Så nu peppar jag på att min pojkvän ska tycka om sakerna också, haha.

Lycka till själv, och tack!
Beatrice Hallberg

Till top