Önskningar

Jag & Vi / Permalink / 6
 
Böcker - Adlibris // Lampa - ILVA // Handkrämer - Body Shop // Baby Lips - Kicks // Tekanna - Åhléns // Mönstrad Pläd - Åhléns // Vit pläd - IKEA // Rödmönstrad mugg - Åhléns // Blåmönstrad mugg - Lagerhaus // Tesil Robot - Lagerhaus // Pastamått - Lagerhaus // Veckorevyn 6 nr - Tidningskungen
 
 
Såhär ser alltså min önskelista ut för i år! Här finns mest inredning, köksprylar och kokböcker, men även lite kroppsvård och mys att ha nu i vinter.
 
Jag tycker det är viktigt att man tänker på vad man önskar sig, och vad man ger bort. Att man försöker ha åtminstone ett perspektiv per önskning eller gåva. Som här, jag önskar mig mest vegetariska kokböcker - eftersom jag vill ha fler alternativ att välja på när jag försöker laga mer vegetariskt och mindre kötträtter. Handkrämerna kommer från Body Shop som inte testar på djur, osv.
Nästan allt jag ska ge bort i år kommer ha någon del som är hemgjord. Oftast av saker som jag fyndat 2-hand, eller av sånt som jag sparat på mig under åren. Ekologiskt är också viktigt, om man har råd med det. Till vissa människor, som har allt de behöver och inte önskar sig prylar, så kan man ge bort medicin till fattiga i andra länder, eller kanske ett djur eller ett par träd? Det finns mängder av idéer, men det återkommer jag faktiskt till i ett senare inlägg!
 
Vad önskar ni er i julklapp?
#1 - - Paulina:

Är du intresserad av smink, skönhetsprodukter och träning!
Då har du hittat rätt!

Välkommen till onlypaulinaa.blogg.se

Kram!

Svar: Tack, men jag har tyvärr noll intresse av smink, skönhetsprodukter och träning. Kram!
Beatrice Hallberg

#2 - - Madde Schwedaan:

Jag gillar hur du tänker. Det är viktigt att tänka på vad en ger bort och så, just i dessa tider när konsumtion verkar vara det som allting cirklar runt.
Jag önskar mig tusen ton godis, ska försöka tänka på det du skrev om vad som är bra producerat och så. Även presentkort på SJ och biobiljetter. Det tycker jag känns bra.

Svar: Tack! Ja, men vår värld är så viktig, vart ska vi annars leva? Var vill vi att våra barn och barnbarn och barnbarnsbarn ska leva? Man får ta hand om jorden i den mån man kan liksom!Tycker det du önskar dig låter super! Att åka tåg är ju fint för miljön (och tar en till bra platser!), bio är ju en mysig grej att gå på och godis, vem älskar inte godis liksom!?
Beatrice Hallberg

#3 - - chrissy:

åh den där rödmönstrade åhlenskoppen. ser ut som blodsdroppar! dvs mycket mycket fint. <3 i år önskar jag mig lite böcker (always) och massa teaterbesök. har inte råd att gå på teater så ofta som jag vill, så det önskar jag mig av ca alla jag känner. så klart önskar jag mig att de går med mig också! blir ju så mycket roligare då, att önska sig något som ~*da giftgiver*~ också kan få glädje av.

Svar: Ja, jag vet, den är fantastisk! Älskar att den faktiskt är rätt billig också... Åh, teater<3 älskar dock musikaler mer, och Malmöoperan är ju mysig, vi fick biljetter dit i julklapp förra året faktiskt, himla bra grej!
Beatrice Hallberg

#4 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Verkligen så härliga grejer! :)

Svar: Tack! Nu hoppas jag ju självklart på att få några av dem... :)
Beatrice Hallberg

#5 - - Malin i Barcelona:

Bra tänk tycker jag, fin önskelista. :) Jag köpte handkrämen från The Body Shop för några veckor sedan (persikodoft tror jag) och den doftar ljuvligt! Kram

Svar: Tack :) Ja, deras handkrämer är fantastiska! Har bara testat förut, men nu tänkte jag slå till och önska mig något riktigt liksom. :)
Beatrice Hallberg

#6 - - Sandra Lundin:

Filtarna och muggarna var ju himla fina alltså!
Fick green kitchen storier i somras men har inte lagat ett enda recept ur den hittils. Så kasst! Allt ser ju så gott ut så jag måste nog ta tag i det nu :)

Svar: Ja, tycker allting känns så himla fint och bra! Lampan är så himla nödvändig för mitt skrivbord nu, man ser ingenting när man sitter där, trots att man tänt alla andra lampor i rummet, haha.Åh, jag har mest tittat på bilderna, och en del på bloggen såklart! Men den verkar bra, och jag måste ju lära mig mer vegetariskt, jag vill så gärna men tycker det är så svårt... :)
Beatrice Hallberg

Till top