Tio frågor

Listor / Permalink / 2
Jag blev nominerad av fantastiska Sandra att svara på tio frågor och sen nominera tio andra bloggare att svara på tio nya frågor, och det tänkte jag att det är ju kul. Så nu kör vi!
 
 
1. Om du hade en konstutställning (med valfri teknik) vad skulle det vara för tema?
Antagligen en fotoutställning, eftersom det är det enda jag faktiskt kan ordentligt i konst-väg. Temat däremot är svårt, men jag började för ett par år sen på något som var någon sorts serie, med bilder på förstörda delar av min gamla hemstad, som kanske är något att ta upp igen!
 
2. Vilket snacks skulle du servera på vernissagen till ovan nämnda konstutställning?
Åh, jag är helt säker på att Polly är ett säkert kort (och sjukt gott), samt kanske skumtomtar om det är i december!
 
 
3. Hur ser det ut där du sitter just nu? (gärna en bild)
Det är min säng, så rosblommiga lakan från IKEA, ett högt fönster till höger, täckt av en lång, vit gardin. Till vänster ett sängbord med massa saker på, lite böcker, lite påbörjat pyssel och väckarklockan och en lampa. Framför mig ser jag de nya skrivborden och ytterligare ett fönster till höger. Till vänster rakt fram skymtar soffan, en bokhylla och byrån. Och det är faktiskt ett senare inlägg! Så fort jag hunnit fota i detta eviga mörker som täcker Malmö för stunden...
 
4. Hur skulle din signaturdoft dofta?
Det här är nog den svåraste frågan ever. Jag är inget enormt fan av parfym, för de flesta är så tunga och blommiga och träiga typ, och det passar andra, men inte alls mig. Men om jag får välja helt fritt, så vill jag ha lätta, fruktiga dofter och kanske en del citrus? Men helt ärligt har jag noll koll.
 
 
5. I boken om dig, vad heter det första kapitlet?
Första kapitlet heter kanske något i stil med "Tre veckor senare..." eller något liknande, eftersom jag föddes 3 veckor för sent, och dessutom med kejsarsnitt.
 
6. Vilken person i ditt liv har påverkat dig mest?
Jag skulle vilja säga mina föräldrar. De har trots allt uppfostrat mig, och det har ju format mig från start. Det finns en anledning till att jag är världens nörd, älskar naturen och att jag läser mängder av böcker. Samt den där lilla detaljen att jag samlar på typ allt.
 
 
7. Vilken är din bästa novemberlåt?
You Sent Me Flying/Cherry - Amy Winehouse. (klicka här för Spotify-länk)
 
8. Hur skulle du vilja att andra beskrev dig?
Åh, men usch. Sånt här har jag så svårt att svara på. Men jag skulle väl vilja att folk beskrev mig som glad, kreativ och smart kanske? Säkert en massa annat som man hoppas på att vara också, men jag kommer inte på något prick nu.
 
 
9. Vad tycker du att samhället (vi) skulle behöva fokusera mer på?
Det finns väl egentligen mängder av saker, men jag tror fullt ut på att vi behöver hjälpa de som inte kan hjälpa sig själva, och att vi behöver lägga mer energi och tid på att få fattiga mindre fattiga, och att sluta trycka ner folk av "lägre" klass, "fel" kön eller läggning, osv. Jag vill ha en bättre, jämställd värld.
 
10. Vad är du riktigt, riktigt bra på?
Det här är en sån där typisk fråga jag gärna skulle låta bli att svara på, om jag är helt ärlig. Jag tycker inte att jag är himla bra på någonting särskilt. Men det är ju lite jante, så om jag ska vara så osvensk som det bara går, så är jag ju faktiskt riktigt bra på att sjunga. Solosång i kören since aged 7 liksom.
 
 
Nu utmanar jag Sandra, Frida, Alicia och vem mer som nu läser här och vill svara på frågor! Här är mina frågor till er:
 
1. Vem var din största idol som barn?
2. Vilka är dina 4 absoluta Instagram-favoriter? Visa! (Eller blogg-favoriter, i brist på instagram)
3. Vad tänker du på prick just nu? Skriv 4 meningar om det.
4. Berätta ett minne från en dag när du var 10 år gammal, vad hände?
5. Räkna upp alla ingredienser som finns på den ultimata pizzan. Vad heter den?
6. Lägg upp en bild på din bästa vän. Vad är det bästa med hen? (eller på flera, om du inte kan välja)
7. Tipsa om något fint/bra/intressant/roligt du sett eller läst på sista tiden?
8. Vilken är din bästa högtid, och varför?
9. Om du fick drömma fritt utan hinder, var skulle du vilja bo?
10. Vilken är den största utmaningen du gett dig själv? Klarade du den?
 
 
#1 - - Sandra Lundin:

Roligt att få läsa lite om dig :) Tycker Polly låter som ett ypperligt godis att servera!

Tack förresten för tipsen angående Pinterest. Låter som en smart grej att faktiskt kolla så man inte följer massa inaktiva människor.

Svar: Ja, tänkte att när jag varit M.I.A. någon vecka nu, så får jag väl starta upp med lite lära känna-grejer eller så! :)
Tack själv för ett fantastiskt inlägg, får se om det går som planerat med det där! Har visserligen över 100 följare, men det finns ju folk med flera hundra tusen också, så att eh...
Beatrice Hallberg

#2 - - Susanna Maria J:

Tror din signaturdoft hade luktat supergott :D Kram på dig

Svar: Åh, tack så mycket! Kram :)
Beatrice Hallberg

Till top