Sumpafallen

Falkenberg / Permalink / 3
 
I söndags packade jag och mamma väskorna med varm flädersaft, bulle och banankaka. Jag hade halsduk på mig och frös ändå, men det var skönt att äntligen komma ut i skogen igen.
 
 
 
 
 
Vi gick över backar och in i skogen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi stannade en stund och tittade på utsikten. En riktigt sned bänk som nästan inte gick att hoppa upp på, haha.
 
 
 
 
 
 
 
 
Mamma stannade och kände på vattnet.
 
 
 
 
 
 
 
 
Här stannade vi för att fika, och jag har varit här förut, men det är för ca 12 år sen med skolan. Jag mindes knappt hur det skulle se ut, men det var så roligt att komma tillbaka igen! Minns att vi hittade små grodor här när vi var små, och att mamma hjulade här någonstans en vårdag.
 
 
 
 
 
Sen gick vi uppåt längs med branta, långa backar till bilen och de här små söta fåren som gick brevid parkeringen. Ja, och sen åkte vi hem.
 
Behövde verkligen lite tid med mamma, och behövde såhär frisk luft när jag väl var hemma i lilla staden igen. Skulle man vilja åka hit, så följer man bara vägen mot Ullared från Falkenberg, och när man nästan är framme står det skyltat ner till vänter Sumpafallen 1, och sen får man följa skyltningen hela vägen fram.
#1 - - Sandra:

Åh, vilken mysig utflykt!

Svar: Ja, det var supermysigt! Välbehövligt också med lite natur och frisk luft!
Beatrice Hallberg

#2 - - Maria Karlsson:

Åh vilka härliga bilder! Riktigt vackert :D

Svar: Åh, tack så jättemycket! :D
Beatrice Hallberg

#3 - - ami:

Vad vackert och mysigt det ser ut måste jag säga. Utflykter är underbart: )

Svar: Ja, det är helt otroligt där! Både hösten, sommaren och våren, vintern tror jag aldrig att jag varit där. Älskar såna här små utflykter!
Beatrice Hallberg

Till top