Tips #7

Tips & Guider / Permalink / 9
Nu var det ett tag sen vi körde ett tips-inlägg, så nu tänkte jag dela med mig av saker jag gillat, sparat och reagerat på den senaste tiden. Äldre inlägg hittar man här: Tips #1Tips #2Tips #3Tips #4Tips #5Tips #6.
 
 
Den här videon är helt enkelt intervjuer med barn, och handlar om deras syn på rasism, svenskhet och tiggeri. Väl värd att lägga 3 minuter av sin tid på! Länk här.
 
Hittade en länk någonstans till en artikel från Glamour, som listar 34 unga kvinnor som är viktiga för dagens teknik. Den finner ni här!
 
 
FredrikochStefan.blogg.se, need I say more typ? Den här bloggen är en oändlig källa av skratt, och kända politiker snyggt gjorda i Sims. Här ovan ser vi bland annat Stefan Löfven, Fredrik Reinfeldt, Gustav Fridolin, Gudrun Schyman och Carl Bildt (de andra är jag osäker på). In och läs och fnissa!
 
Tror inte att många har missat HejBlekk's respons på Södermalms-polisens tweet för ett par veckor sen. Om ni har det, eller vill läsa den igen, så hittar ni den här: 5 saker som våldtar.
 
 
Den här videon berättar om hur tatueringar stannar på kroppen, fast kroppen stöter bort mängder av död hud dagligen. Mycket intressant och välgjord video från Ted ED!
 
Kan ju tillägga att jag gillar listor, och titt som tätt läser såna på bloggar, VeckoRevyns hemsida och andra sidor när de länkas här och var. Just den här hittade jag på chic.se, 14 saker du bara känner igen om du är lite bitter. Och hehe, well. Jag kanske känner igen mig på en del av de där sakerna.
 
 
Emmys blogg är en sån jag följt ganska länge, och hon lägger alltid upp helt fantastiska bilder! Den här ovan från inlägget Winter Season, här.
 
Som sagt, listor alltså. VeckoRevyn visar 19 fantastiska bortförklaringar från elever som kommit för sent. De är tagna ur en bok gjord av en mattelärare som ber eleverna att skriva ner varför de kommit för sent till lektionerna. Många är riktigt roliga, och vissa känner man igen sen man själv gick gymnasiet.
 
 
Sandra driver bloggen atilio.blogg.se, som snabbt blivit en av mina favoriter. Här tipsar hon om ett fantastiskt bröd gjort i gjutjärnsgryta! Tänkte själv testa, för nu har jag googlat fram att knoppen på vår Le Creuset tål så hög värme!
 
Är även med i en utmaning den här månaden. Skippanudlarna.com är en blogg som startades av Sally, som driver bloggen, när hon hade flyttat hemifrån för att gå gymnasiet på annan ort. Nu har hon startat utmaningen #matlådekampen, där man kan delta med blogg eller instagram, för att börja ha med sig matlådor oftare, istället för att äta ute på lunchen! Gå in här för att läsa mer.
 
 
Sist, men inte minst, Floras inlägg Write hard and clear about what hurts. Kan inte få nog av de här bilderna! Jag har följt henne i ungefär 3 år, och jag måste verkligen säga att jag tycker att hon bara blir bättre och bättre. Här ovan ser ni några favoritbilder från inlägget.
#1 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Härliga tips :)

Svar: Kul att du gillar dem! :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Amanda Duvenäs:

Superbra inlägg! Tips på bra bloggar eller inlägg är alltid uppskattat :) Ha en bra lördag! :)

Svar: Tack, kul att du gillar det! :)
Beatrice Hallberg

#3 - - milina.blogg.se:

roligt inlägg! :)

Svar: Tack, kul att du gillar det! :)
Beatrice Hallberg

#4 - - Daisy:

åh vilka bra tips! gillar särskilt emmys blogg

Svar: Tack! Roligt att du gillar det. Ja, Emmys blogg är underbar!
Beatrice Hallberg

#5 - - jasmin:

åh fantastiska tips! älskar floras blogg

Svar: Tack! Kul att du gillar det, och jag älskar verkligen också Floras blogg! :)
Beatrice Hallberg

#6 - - Sandra:

Tänkte också att den knoppen måste hålla i så hög värme. Tur att det stämde! Och tack snälla för att du valde att tipsa om mitt inlägg :)

Svar: Ja, det finns en svart variant som bara håller till 230 grader, om jag inte minns fel, och så den silvriga som håller till 250! Och det är jag som ska tacka, fast för en fantastiskt fin blogg! :)
Beatrice Hallberg

#7 - - AgnesBlixa:

Tack för tipsen! :)

Svar: Varsågod! Kul att du gillar dem :)
Beatrice Hallberg

#8 - - Klara:

Fina tips! Fredrikochstefanbloggen är ju så bra.

Svar: Kul att du gillar de! Och ja, grym blogg!
Beatrice Hallberg

#9 - - ACIRES - Fotograf i Skåne:

Vilka bra tips!

Svar: Tack, kul att du gillar dem!
Beatrice Hallberg

Till top