Solskenspromenader

Malmö / Permalink / 5
 
Som jag skrev i gårdagens inlägg, så är det glassväder i Malmö! Eller ja, igårkväll regnade det i mängder, men det är ju trots allt bara bra för växterna!? I alla fall så spenderades fredag eftermiddag med en solskenspromenad till Pildammsparken med Eric. Vi gick in på Ica på vägen och köpte varsin glass, och jag testade den här nya, som är sjukt god. Älskar hallon, älskar glass = älskar hallonglass!
 
 
Så himla fint? Och så himla svårt att upprätthålla sin bildstil när man tar bilder i annorlunda ljus och på helt andra platser än man brukar? Men fint, non the less!
 
 
Sen blommar det ju lite här och var också! Det här är något särskilt träd som blommar vid de små dammarna nu, läste om det på kontot Malmöträd på Instagram, mycket trevligt konto där man får tips om sevärda och speciella träd i Malmö!
 
Nu får vi se vad det blir för väder idag, själv är jag sugen på en långpromenad, eller kanske en cykeltur till nya platser? Oavsett så är jag så himla glad i mina nya skor, så ut ska jag! (Jag har ju inte visat dem här egentligen, men de syns lite på översta bilden.)
#1 - - Maria Ekblad:

Åh, blir så himla glad av det fina vädret! Äntligen!

Svar: Ja, eller hur!! Nu är det iofs inte så himla fint i Malmö just idag, men det har varit de de senaste dagarna!
Beatrice Hallberg

#2 - - Jessica:

Den glassen måste jag testa! Älskar också hallon, så tänker att den här glassen inte kan vara annat än perfekt?!

Svar: Ja, testa!! Så himla god, hehe. Den glittrar lite också, på utsidan, och det känns så himla glammigt på något halvfånigt sätt, hehe...!
Beatrice Hallberg

#3 - - christin:

Väldigt fint! Malmö håller sakta men säkert på att explodera :)

Svar: Tack! Ja, det är verkligen vackert här på våren! Även om jag saknar fylliga körsbärsträd, men det kan man ju leva utan trots allt!
Beatrice Hallberg

#4 - - ISA:

önskar jag hade samma tankesätt på regn som du! haha. men hääärligt det ser ut. Måste prova den där glarren! låter drömmig <3

Svar: Haha, hatar vanligtvis regn, men tänker att det blir mindre vår om det bara är torrt och allt dör av den anledningen i stället liksom! Men ja, testa glassen, så himla god!? Och glittrig<3
Beatrice Hallberg

#5 - - Emelie Sundström:

Den måste jag prova!! :D

Svar: Ja, den är riktigt god verkligen!! :D
Beatrice Hallberg

Till top