5 Grymma Instagramtips!

Tips & Guider / Permalink / 2
Alltså, ni vet hur mycket många av oss hänger på Instagram? Ja, men jag är en av oss alla som gör det, och då stöter man ju på så himla många inspirerande konton där ute. Det har varit lite extra många på sista tiden, så därför tänkte jag att jag ska dela med mig av några av dem!
 
 
Mari Orr heter den här rätt så otroliga konstnären som jag precis har hittat fram till. Hennes instagram består bland annat av mat med ansiktsuttryck och ögon, mycket färger på papper, i behållare och i mönster, och ett och annat inspirerande tips på kreativa grejer. Instant inspiration skulle jag vilja säga!
 
 
 
 
Den här tjejen, som är från New York, är alltså bara 15 år gammal. Hon tar helt otroliga bilder, och har just precis varit i Stockholm! Det är en riktig blandning av bilder, allt från mat till stadsbilder till inredning till mode och konstfoto. Allt helt enkelt, och allt är lika spännande att titta på!
 
 
 
 
Lisa har jag följt i i alla fall något år nu. Jag älskar känslan i hennes bilder, sådär klassiskt nordiskt lite melankoliskt. Vackra färger, oavsett var i världen hon befinner sig, och har (om det inte ändrats) precis flyttat till London! Hela arkivet är helt otroligt också, inte bara de senaste grejerna.
 
 
 
 
Den här snubben tar alltså otroligt vackra bilder. Han är ihop med en tjej jag följt på diverse sociala medier i flera år, och det var så jag hittade honom. Han är baserad här i Malmö-/Lund-/Eslövs-området och därför känner man igen en gata eller vy då och då!
 
 
 
 
Nikol är en otroligt duktig fotograf. Jag hittade henne under ItGirls-tiden eftersom hon var den huvudsakliga fotografen för en av tjejerna jag gillade bäst (och som gick till serien, Mikaela Höök). Hon blandar lite allt möjligt, och det är väl det jag gillar så mycket. Det och att bilderna alltid håller otroligt hög kvalitet!
 
 
Så! Några finfina tips på folk man kan följa på instagram om man känner för det alltså. Hoppas det finns något ni gillar. Har ni egna tips på folk ni tycker att jag absolut borde kolla in så letar jag alltid ny inspiration. Länka gärna i en kommentar!
 
Andra Instagram-tips finns här:
#1 - - Isabel:

Vilka inspirerande konton! Gillar Marie Orrs konst skarpt!

#2 - - Alicia:

Wooow Lisa Lund, tack för att jag fick upptäcka henne!! <3

Till top