En Torsdag Timme För Timme

Malmö / Permalink / 2
Jag tänkte att vi peppar igång lite nya kategorier som bara har haft ett fåtal inlägg sen innan, bland annat kategorin Ett Foto I Timmen! Har ni inte tänkt på det så har jag alltså ändrat runt lite bland kategorierna och lagt upp dem på ett helt nytt sätt. Tyvärr har jag inte hunnit lägga in hela arkivet under kategorierna än (är på sida 14 av 37, så det tar ju lite tid), men letar man efter något kan man alltid leta direkt i arkivet så länge!
 
I alla fall, i torsdags ansträngde jag mig lite extra för att dokumentera stora och små saker som hände under dagen. Och nu tänkte jag att vi kunde kika lite på hur just den här torsdagen, den sista lediga innan skolan drar igång, såg ut!
 
 
9.00
Jag vaknade med ett svagt ljus från fönstret eftersom vädret nu officiellt bestämt sig för att det är höst. Lät bli att gå upp och gosade ner mig rejält under täcket.
 
 
10.00
Någon gång runt 10 på morgonen började det regna, och även om det inte direkt nådde vårt fönster sådär jättemycket, så var det det där lugnande ljudet som man ändå gillar om man sitter inomhus och inte ska ut.
 
 
11.00
Ungefär från vaknande till lunch satt jag här och jobbade på bloggen. La in fler inlägg från arkivet i rätt kategori och läste lite andras bloggar om vartannat. Lite podcast-uppdatering hann jag visst med också.
 
 
11.30
Tittade ut genom fönstret och såg folk skynda förbi nere på gatan för att slippa undan regnet. Restaurangen nere på gatan är förresten rätt trevlig, tänkte att jag ska dit och reka lite igen snart så ska ni få se!
 
 
12.00
Jag gick ut i köket för att göra dagens improviserade lunch. Det blev en simpel pastarätt, snabbrecept nedan!
 
 
12.30
Lyssnade på fler poddar och ett par sommarprat jag inte hunnit med. Och så åt jag ju lunchen! Såhär lätt: Nykokt pasta (min favorit är Strozzapreti) + tunnt skivad rödlök + tunnt skivad tomat + 1 klump skivad mozzarella + citronzest (bara det gula!!!) + någon kvist timjan (bara bladen). Blanda ihop allt när pastan är varm, klart! (helt okej att värma på lite i micron sen om man tagit för mycket tid på sig att fota allt och glömt äta, heh...)
 
 
13.30
Tog en paus från datorn och sängen och tog en selfie inne på badrummet. Ni kommer nog få se lite mer av just mig här inne numera, för nu sjutton ska jag vara med på fler bilder! Så himla tråkigt att alltid ta bilder, men aldrig vara med på dem.
Har jag förresten ens nämnt att jag klippt mig? Om inte så ser det ut såhär nu i alla fall! Innan var det långt, jobbigt och så tjockt att när jag klippte mig så fick de sopa mitt i för att frisören skulle slippa halka på allt hår, hehe. Livet med tjockt hår, och så.
 
 
14.00
Planerade lite smågrejer, bland annat en liten helgresa till Stockholm i slutet av September! Nu är biljetterna dessutom bokade och betalda, så nu blir det verkligen så! Använder mig för övrigt (mer eller mindre aktivt) av Bullet Journaling när jag planerar, för att inte glömma bort saker. Nu gör jag det ändå, men det fungerar faktiskt ganska bra!
 
 
15.00
Och sen blev det en paus med lite kakor som jag glömde äta igår. De där bak är mina bästa, oavsett var de kommer ifrån för märke. De innehåller vit choklad och tranbär, och är den där perfekta blandningen av lite syrligt och sött, så tips tips!
 
 
18.30
Och sen blev det en liten paus med olika saker, typ mer dator, en dusch och lite så, innan vi blev utbjudna på mat av lilla mamma!
 
 
 
 
19.00
Vi testade ett ställe som jag inte ätit på innan, men varit lite nyfiken på det senaste året typ. Casual Street Food heter det, och det ligger på en liten tvärgata från Bergsgatan här i Malmö! Helt klart ett ställe jag rekommenderar och kommer gå tillbaka till med Eric någon gång snart.
 
 
 
 
20.00
Strax innan åtta tog vi en kort promenad hem de få gatorna det är mellan oss och restaurangen, och sen fick vi snabbt städa undan lite saker i sängen för Eric skulle upp och jobba dagen efter.
 
Och om några timmar sitter jag på ett tåg till Malmö igen, eftersom jag varit hemma över helgen. Hem till Malmö, hem till Eric, hem till en skolstart imorgon och en hel del däremellan.
 
Mer än det då? Jo, men säg gärna till om det är någon funktion ni använder som inte fungerar just nu. Jag ändrar om en hel del i HTML-koden och jag är ju minst sagt nybörjare på det där. Så säg till om ni märker att något inte fungerar som det ska!
#1 - - Mikaela:

Jättefin bild på dig, håret blev jättebra ju! Jag har lite frisörskräck så har inte vågat klippa mig på två-tre år tror jag. Ingen frisör hittills har kunnat hantera mitt icke skandinaviska hår och de stylar de alltid till ett fruktansvärt lockigt burr. Resultatet är att mitt hår når ner till rumpan nästan när det är blött och tungt och platt :P

Svar: Tack Mikaela! Är rätt nöjd faktiskt, även om jag tycker det blev liiite för kort bara, sådär en 2-3 cm liksom? Men det är väl alltid så... Åh, alltså, det problemet har jag aldrig haft, men kan tänka mig att det suger rejält? Kan inget om hår, men vad är skillnaden med ditt hår typ? Är det extra tjockt eller är det något annat? :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Mikaela:

2-3 cm växer ju i alla fall ut rätt fort :) Det är väldigt tjockt, fast på det sättet att jag har tunna men väääldigt många hårstrån. Och väldigt lockigt, tovar sig lätt, torrt och sprött typ :P

Svar: Ja, det gör ju i alla fall det! :) Åh, hehe, det låter som min mammas hår... Hon måste borsta det typ 3 gånger om dagen, men behöver nästan aldrig tvätta för det blir inte fett... Men hon undviker gärna också frisörer, det kanske är vanligare än man tror att frisörer inte klarar olika hårtyper? :/
Beatrice Hallberg

Till top