Överraskningsfest för Mamma som fyllt 50!

Firanden & Högtider / Permalink / 1
Och så kom det där tillfället när jag hade tid att blogga om den lilla festen vi hade för mamma nu i helgen. Hon fyllde alltså 50 i år, i början av augusti, och den här helgen var den första hela släkten kunde samlas på. Mamma visste ingenting mer än att vi skulle iväg under dagen, och det blev verkligen otroligt lyckat! Nu kikar vi lite på bilderna.
 
 
Det var strålande sol i lördags kväll, och sådär lagom varmt till en början! Här ovan lilla pappa (eller inte så lilla, haha) och Mattias!
 
 
Mamma har samlat på sig många vänner genom åren, och det var en hel del av dem som kom, unga som gamla!
 
 
Emma här till vänster i bild har jag förresten känt sen hon föddes, men vi träffas inte så ofta sen familjen flyttade till Skåne. Hon har en blogg också, som ni kan kika på här!
 
 
Mamma var fin i en vit topp och smyckad boll på huvudet!
 
 
 
Glada släktingar fanns där också i mängder! Bland annat fabror, farmor och moster!
 
 
Tuva fixade i princip allt bakom, som mat, vimplar i taket, lokal och lite sådär. Släktens festfixare nummer ett, och också tårtbagaren nummer ett! Tårtorna kommer lite längre ner sen, så ska ni få se vad jag menar, hehe...
 
 
Buffé-bordet lämnade inget att önska, och vi fick dessutom med oss rester hem!
 
 
Kusin Agnes och Tuva posade loss någonstans strax efter att vi ätit.
 
 
Så himla fin kusin! Ska se till att träffa henne lite mer nu när hon ju bor i Lund sen ett år tillbaka, hehe.
 
 
 
 
 
 
Ja, alltså... Ni ser ju själva. Tuva och tårtor, inte bara är de snygga, de är otroligt goda också! Den med blåbär är dessutom äggfri, så att min allergiska pappa ska kunna äta lika goda grejer som alla oss andra. Här var alltså hallon och choklad, blåbär och smörkräm och så jordgubbar och vit choklad. Otroligt goda allihop!!
 
 
 
 
Mamma öppnade presenter och jag passade på att fota lite fler som inte fastnat på bild än. Bland annat min svärmor (i brist på bättre ord), Lotta, Eva och faster Camilla!
 
 
Agnes och Tuva visade vägen för utklädnaderna som fanns på plats. Det blev inte så många, men en till bild har jag minsann!
 
 
Här poserar en halv skånsk familj tillsammans med Ida som jag lärde känna när jag var typ 5 och hon började jobba med mamma, samt vårt gudbarn Albin.
 
 
Och så avslutar vi med en bild på mamma och Monika, som jag tycker är så himla härlig!
 
Det var en så fin kväll, och så roligt att så många kunde komma, trots att där fattades folk vi hade hoppats på. Några som var på plats är inte med på bild här, eftersom jag faktiskt inte vet om de vill vara med eller inte. Så kan det ju vara ibland, och jag känner att det är viktigt att ta hänsyn till just såna detaljer.
#1 - - Mikaela:

Gud vad fint! Jag och min syster ordnade en överraskningsfest för vår mamma när hon fyllde 50, men jag kommer typ inte ihåg någonting av det trots att jag var typ.. tolv? Mitt minne är läskigt dåligt ibland. Vad lik du är båda dina föräldrar förresten! Och TÅRTORNA!!! Ser makalösa ut!

Till top