Det senaste och den kommande veckan

Jag & Vi / Permalink / 3
Jag vill börja med att tacka för alla fina kommentarer jag fått på sista tiden! De värmer verkligen inifrån, jag blir superglad!
 
Sen vill jag fortsätta med att berätta att min dator bestämde sig för att lägga av. Vi gör vad vi kan för att rädda bilder och filer, men än så länge går det sådär. I värsta fall får jag ta hem den och så får min datorkunniga pappa titta på den. Då har jag den inte förrän tidigast runt slutet av nästa vecka eller början av jul-veckan. I bästa fall löser det sig redan nu i helgen och så ska jag se till att göra den där backupen man alltid pratar om att göra...
 
I alla fall! Jag har lyckats installera en test-version av Photoshop på Erics dator, så jag kommer kunna låna lite plats här att föra över bilder och redigera på. Bra va!? Så allt verkar lösa sig helt okej än så länge, trots tekniskt strul.
 
 
I mitten av veckan tog jag en tur på stan, eftersom vi hade en dag när vi var helt lediga. Jag lyckades på några timmar att fixa klart de sista paketkalender-paketen till Eric, en julklapp till pappa och en julklapp till svärföräldrarna! Inte illa, säger jag. Ett stort plus med att göra det på eftermiddagen är ju dock detta på bild. Nämligen att Malmö är så vackert såhär i juletider! Det märks att de anstränger sig med ljussättningen av innerstaden, för det är alltid så vackert där.
 
 
I helgen väntar några julmarknader, en tur till Gustav Adolfs Torg för att se vad som finns där i år, lussebullebak, lite julgodisfix och så vila och sällskapsspel! Allt det där man måste hinna med, med andra ord. Under den där vilotiden ska jag också försöka hinna med att redigera lite bilder från sagda evenemang, samt skriva på ett paper som har deadline nästa torsdag. Tack och lov att jag är mästaren av prokrastinering, för jag hade inte börjat skriva än. Hade jag gjort det hade det varit på min dator som jag ju inte kommer åt just nu.
 
Så nu när jag har svårare att blogga lika frekvent här hoppas jag att ni ändå kikar in och berättar vad ni har för er! Vad ska ni göra i helgen till exempel? Kanske har ni något spännande som händer i Malmö-trakten som jag inte får missa!?
#1 - - Mikaela:

Jag ska på julmarknad idag! Om 20 min ska jag visst gå hemifrån och här sitter jag utan att ha borstat tänderna och klätt på mig än, hehehehe. Annars ska jag försöka hinna med att spana på ugglor och skapa julklappar!

Svar: Haha, varför är det alltid så?! Jag gjorde samma sak - men kom inte iväg i tid. Låter spännande med ugglorna, var gör man sånt!?
Beatrice Hallberg

#2 - - SOFIAMILK:

Åh, vad juligt och fint det ser ut i malmö, trots bristen på snö! Tänk vad lite ljus kan göra :)

Svar: Ja, här är verkligen fint! Men vi hade ju faktiskt snö för ett par helgen sen! Otippat nog, och den försvann lika fort som den kom...
Beatrice Hallberg

#3 - - Mikaela:

Man får hålla utkik på artportalen när de dyker upp, eller ha biologk/fågelskådarkompisar som talar om det för en. Nu har det tydligen varit en lappuggla och en slaguggla i naturreservatet precis utanför vårt hus i en månad och jag har inte vetat om det. Och så finns det en hökuggla lite närmare stan. Så det är ingen arrangerad plats liksom, men hört från folk att de hänger på ett visst ställe så får man gå dit och hoppas på att få se dem :)

Svar: Nu tog det ju ett tag att svara på detta, men det här är så himla coolt och spännande! Mamma har hållit på en del med fåglar innan, men jag var eh... tonåring, och lagom intresserad....
Beatrice Hallberg

Till top